بررسی تاثیر تغییر مدهای حمل و نقل ریلی و جاده ای در حمل بار بر میزان انتشارآلاینده های هوا مرتبط با سوخت مصرفی در ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر تغییر مدهای حمل و نقل ریلی و جاده ای در حمل بار بر میزان انتشارآلاینده های هوا مرتبط با سوخت مصرفی در ایران دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر تغییر مدهای حمل و نقل ریلی و جاده ای در حمل بار بر میزان انتشارآلاینده های هوا مرتبط با سوخت مصرفی در ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر تغییر مدهای حمل و نقل ریلی و جاده ای در حمل بار بر میزان انتشارآلاینده های هوا مرتبط با سوخت مصرفی در ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر تغییر مدهای حمل و نقل ریلی و جاده ای در حمل بار بر میزان انتشارآلاینده های هوا مرتبط با سوخت مصرفی در ایران :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

مدهای مختلف حمل و نقلی شامل ریلی ، جاده ای ، هوایی ، دریایی و اینترمدال هر کدام دارای محدودیتهاو مزایایی در کنار تاثیر شان بر محیط زی ست ه ستند . طبق آمارهای موجود سهم عمده حمل و نقل باردرون کشور از طریق دو سی ستم ریلی و جاده ای جابجا می شود . هزینه های زیاد وکمبود ناوگان سهم حمل و نقل هوایی را دراین چرخه ب سیار ناچیز و قابل چ شم پو شی کرده ا ست . از این رو در این مقاله با بررسی نتایج بدست آمده از مقایسه مصرف سوخت و انتشار آلاینده ها در دو مد حمل و نقل ریلی و جاده ای لزوم توجه بیشتر به حمل و نقل ریلی به عنوان حمل و نقل سبز بیش از پیش ضروری به نظر می رسد . طبق مطالعه صورت گرفته سهم جابجایی بار در ک شور ۹۱ در صد از طریق جاده و تنها ۹ در صد تو سط حمل و نقل ریلی انجام می شود در حالی که میزان م صرف سوخت در جاده به ازای هر تن کیلومتر حمل بار ۶/۳۲ برابر حمل و نقل ریلی می باشد . یعنی به عبارت ساده تر می توان با استفاده از ۲ درصد سوخت مصرفی در حمل و نقل زمینی بار ۱۲ درصد محموله ها را بر حسب تن – کیلومتر توسط حمل و نقل ریلی جابجا نمود . طبق این مطالعه نتیجه گیری می شود که به ازای هر درصد افزایش سالانه سهم حمل و نقل ریلی در بخش کالا ۰/۸۳۸ درصد انتشار آلاینده ها کمتر شده و همچنین اقدام به افزایش سهم حمل و نقل جاده ای موجب می شود تا به ازای هر درصد افزایش سهم حمل و نقل جاده ای به میزان ۰/۸۳۸ درصد انتشار آلاینده ها افزایش یابد . طبق تحلیل و آنالیز انجام شده به ازای هر درصد افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بخش کالا سالانه ۹۸ میلیون لیتر ( حدود ۲۶ میلیون گالن) کاهش مصرف نفت گاز را خواهیم داشت . با توجه به قیمت ۱/۶۸ دلار به ازای هر گالن نفت گاز این کاهش مصرف باعث صرفه جویی ۴۲ میلیون دلاری خواهد شد . از طرفی هزینه احداث یک کیلومتر خط آهن با تمام تجهیزات ۱/۲۵ لار براورد میشود یعنی به ازای دوازده درصد افزایش سهم حمل و نقلی ریلی کالا میتوان ده درصد انتشارالاینده ها را کاهش وهمچنین سالانه ازمحل صرفه جویی سوخت ۴۰۳ کیلومترخط ریلی جدید احداث کرد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.