ارزیابی کیفی، اجتماعی-فرهنگی و ترافیکی پروژه کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک شهر تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی کیفی، اجتماعی-فرهنگی و ترافیکی پروژه کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک شهر تهران دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی کیفی، اجتماعی-فرهنگی و ترافیکی پروژه کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک شهر تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی کیفی، اجتماعی-فرهنگی و ترافیکی پروژه کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک شهر تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی کیفی، اجتماعی-فرهنگی و ترافیکی پروژه کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک شهر تهران :

تعداد صفحات :۱۸

چکیده مقاله:

مکانیزه کردن محدوده طرح ترافیک از سال ۱۳۸۹ پس از تحقیقات علمی فراوان با مشارکت و تلاش شهرداری تهران، راهنمایی و رانندگی و شرکت های پیمانکاری مربوطه و در راستای اهداف اولیه کاهش تخلفات رانندگی، کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوای شهر تهران به ویژه در مناطق پر تردد مرکزی شهر، به مرحله اجرا درآمده است. از همان ابتدای کار و به همت شرکت کنترل ترافیک و در جهت اجرای هرچه بهتر و خدمت رسانی به شهروندان تهرانی تحقیقات جامعی در خصوص عیب یابی پروژه صورت گرفت. از جمله این اقدامات می توان به بررسی فنی پروژه توسط کارشناسان متخصص، بررسی روند تخلفات از همان ماه های اولیه اجرای طرح با همکاری راهنمایی و رانندگی و کالیبراسیون دوربین های به کار گذاشته شده در معابر مختلف اشاره کرد. با توجه به سیر صعودی متخلفان پس از کاهش چشمگیر آنها در ماههای اولیه بررسی فرهنگی- اجتماعی پروژه نیز به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر در دستور کار قرار گرفت. پژوهش پیش رو با بررسی نظریات جامعه شناسی در خصوص تخلفات و کجرفتاری ها به ریشه یابی علل تخلفات موجود می پردازد. در این تحقیق ، با استفاده از روش پیمایش با سه گروه -۱ کسانی که مرتکب تخلف شده و وارد محدوه ترافیکی شده -۲ گروه دوم رانندگان تاکسی و گروه سوم ساکنین و کسبه ای که در این محدوده زندگی و یا به کار و فعالیت می پردازند مصاحبه شد. باتوجه به اینکه نمونه ها باید معرف جامعه آماری باشند و اینکه شیوه نمونه گیری و تعیین حجم آماری هرکدام از این گروهها به لحاظ ساختار موقعیتی شان متفاوت بود، و هرکدام به شیوه خاص خودشان مورد بررسی قرار گرفتند و از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای استفاده شد. بر اساس فرمول کوکران از افراد نمونه گروه متخلفین با حجم جمعیت معادل ۱۵۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰۰ ،۳۸۳ نفر، افراد نمونه رانندگان تاکسی با ۸۰۵۲۶ واحد ،۳۸۲ راننده تاکسی و از افراد نمونه ساکنین و کسبه موجود دراین محدوده با حجم جمعیت ۱۱۹۰۲۹۷، ۳۸۴نفر مصاحبه( به صورت پرسشنامه)انجام شده است. ابزار سنجش در جمع آوری اطلاعات پرسشنامه باز پاسخ و سینه پاسخ بوده است و برای تحلیل آماری از آزمون های تی تست، آنوا، کای دو، اسپیرمن و نرم افزارSPSS استفاده گردیده است.نتایج این تحقیق نشان داد که پروژه مکانیزه شدن محدوده طرح ترافیک دارای مقبولیت بالایی بوده است، در حقیقت ۸۰ درصد ازشهروندان پاسخگو از اینکه فرایند مکانیزه شدن باعث قانونمندشدن شهروندن شده است اظهار رضایت کرده اند و همچنین ۸۵ درصد از پاسخگویان از اینکه نصب دوربین ها باعث افزایش عدالت اجتماعی و از بین رفتن تبعیض گشته اظهار رضایت مندی بسیار کرده اند. در انتها باید گفت تمایل طبیعی افراد به کج رفتاری و تخلف در اثر اعمال قانون های سخت و نیز یادگیری قانون گریزی توسط شهروندان در تعامل با یکدیگر می تواند از جمله عوامل اصلی اثرات فرهنگی- اجتماعی پروژه فوق الذکر باشد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.