تعلیم و تربیت از دیدگاه فمینیسم پسا مدرن و بررسی اهداف، اصول، روش های تربیتی و مسایل مربوط به برنامه ی درسی آن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تعلیم و تربیت از دیدگاه فمینیسم پسا مدرن و بررسی اهداف، اصول، روش های تربیتی و مسایل مربوط به برنامه ی درسی آن دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تعلیم و تربیت از دیدگاه فمینیسم پسا مدرن و بررسی اهداف، اصول، روش های تربیتی و مسایل مربوط به برنامه ی درسی آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تعلیم و تربیت از دیدگاه فمینیسم پسا مدرن و بررسی اهداف، اصول، روش های تربیتی و مسایل مربوط به برنامه ی درسی آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تعلیم و تربیت از دیدگاه فمینیسم پسا مدرن و بررسی اهداف، اصول، روش های تربیتی و مسایل مربوط به برنامه ی درسی آن :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

ریشه ی ظهور فمینیسم را شاید بتوان به تحولاتی چون رنسانس و تحولات بعد از عصر روشنگری و سپس انقلاب فرانسه وانقلاب صنعتی نسبت داد که مناسبات زن و مرد را در بعضی یا تمامی جهات مورد سوال قرار داد. در نظریه تربیتیفمینیسم، ازدواج، مادری، همسری و غیره، ناشی از نظام مردسالارانه و در واقع ابزاری برای به بندکشیدن زنان قلمداد شده و برتغییر این وضعیت تاکید می شود فمینیسم مدرن هدف رهایی زنان رامطرح می کند، اما به علت نادیده گرفتن مقوله ی کلیتانسانی عملا قادر به وصول به آن نبوده است. بدنبال نظریه فمینیسم مدرن، نظریه ی پسامدرن بوجود آمد که شاید بتوان از آنبه عنوان نقطه ی مخالف نظریه فمینیسم مدرن یادکرد فمینیسم پسامدرن با نقد اصالت ذات وشکستن شالوده های معرفتی وتردید درساختارهای اجتماعی مستقر، پایگاه های متبلور جامعه مدرن غربی از جمله برتری جنس مذکر، نژاد سفید و روابطناهمجنس گرا را به چالش کشید. در عرصه ی تعلیم و تربیت، پست مدرنیسم بیشتر به بحران های آموزش و پرورش مدرن میپردازد و در واقع منتقد وضع کلی فرهیختگی موجود در آموزش پرورش مدرن است، اما با دفاع ازتکثرهستی شناختی نه تنهانمی تواند برمحدودیت های معرفت شناختی فمینیسم مدرن غلبه کند، بلکه کلیت انسانی را به گونه ای التیام ناپذیر، متکثرمی سازد فمینیسم پسامدرن با قرار دادن مطالعات مردان درکنار مطالعات زنان به جای تولید دانش تقابلی و تک گویانه، قادر بهدرک سوژه های متکثر انسانی و تولید دانش رهایی بخش بشری است که زمینه ی هم اندیشی و پیوستن به یک ایتلاف مشترکرافراهم می آورد که مبتنی بر عدالت اجتماعی در جامعه است شیوه مطالعه این پژوهش، از نوع توصیفی تحلیلی – می باشد درمقاله حاضر، تعلیم و تربیت از دیدگاه پسافمینیسم مورد بحث و اهداف، اصول، روش های تربیتی و مسایل مربوط به برنامهی درسی آن مورد بررسی قرار می گیرند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.