بررسی عملکرد کنترل پیشبین با استفاده از الگوریتم ماتریس های پویا برای یک سامانه ی چهارتانک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی عملکرد کنترل پیشبین با استفاده از الگوریتم ماتریس های پویا برای یک سامانه ی چهارتانک دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی عملکرد کنترل پیشبین با استفاده از الگوریتم ماتریس های پویا برای یک سامانه ی چهارتانک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی عملکرد کنترل پیشبین با استفاده از الگوریتم ماتریس های پویا برای یک سامانه ی چهارتانک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی عملکرد کنترل پیشبین با استفاده از الگوریتم ماتریس های پویا برای یک سامانه ی چهارتانک :

تعداد صفحات :۲۷

چکیده مقاله:

در این مقاله پس از توصیف الگوریتمDMC به مطالعه موردی بررسی عملکرد این کنترلکننده پرداخته میشود. مورد مطالعاتی یک سیستم کنترل ارتفاع چهارتانک در مقیاس آزمایشگاهی است که در آن ارتفاع تانکهای متداخل کنترل می-شود. با وجود دو پمپ به عنوان متغیر تنظیمی میتوان دو ارتفاع را به عنوان متغیرهای کنترلی انتخاب کرد. شناسایی فرایند با روش پاسخ به ورودی پله انجام شده و به صورت ماتریس پویا در اختیار طرح کنترلی قرار میگیرد. با بررسی ضرایب وزنههای کنترلی و ضرایب مسیر مرجع بهترین ضرایب برای سامانه به دست آمدند، همچنین اعمال قید بر متغیرهای کنترلی در مسیله ی بهینه سازی وارد شد. در نهایت عملکرد کنترل کننده DMC طراحی شده و کنترل کننده سنتی PID در دو حالت تک ورودی-تک خروجی و دو ورودی-دو خروجی مقایسه شده است، در حالت تک ورودی-تک خروجی استفاده از طرح کنترل پیشبین در مسیله ی دنبال کردن مقدار مقرر و تغییر مسیر مرجع سبب شد تا معیار خطای ۴۳۳۶ به ۱۸۱۸ کاهش یابد، همچنین مقدار فرارفت از مقدار ۱/۳۶% به مقدار ۰/۸۸% کاهش یافت، همچنین در حالت دو ورودی -دو خروجی کنترل پیشبین توانست معیار خطای ۴۰۱۶ برای تانک اول و ۳۹۶۷ برای تانک دوم را به ۹۱۸ برای تانک اول و ۹۹۰ برای تانک دوم کاهش دهد. طرح کنترل پیشبین مقدار فرارفت از ۱۶/۸۵% برای تانک اول و ۱۵/۱۴% برای تانک دوم به مقدار را به مقدار ۰/۸۵% برای هر دو تانک رساند. با به کارگیری کنترل کننده DMC، فرآیند رفتار کنترلی مطلوبتری به نسبت کنترل کننده ی سنتی از خود نشان داده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.