رابطه عزت نفس باسرسختی روان شناختی و افسردگی در معلمان مدارس خاص


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه عزت نفس باسرسختی روان شناختی و افسردگی در معلمان مدارس خاص دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه عزت نفس باسرسختی روان شناختی و افسردگی در معلمان مدارس خاص  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه عزت نفس باسرسختی روان شناختی و افسردگی در معلمان مدارس خاص،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه عزت نفس باسرسختی روان شناختی و افسردگی در معلمان مدارس خاص :

تعداد صفحات :۸

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر به دنبال بررسی رابطه عزت نفس با سرسختی و افسردگی معلمان زن دانش آموزان استثنایی شهر تهران بود. جامعه آماری کلیه معلمان زن شاغل در مدارس استثنایی شهر تهران بودند. حجم نمونه شامل ۱۰۰ نفر از معلمان که به صورت تصادفی انتخاب شدند و به پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ، افسردگی فرم کوتاه بک و سرسختی روان شناختی پاسخ دادند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی وآمار استنباطی ( همبستگی ) استفاده گردید. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که، بین عزت نفس و افسردگی با مقدار r= – 0/45 در سطح =۰/۰۱ رابطه معنادار است و این رابطه به طور منفی می باشد و بین عزت نفس با خودکارآمدی با مقدار r=0/40 در سطح =۰/۰۱ رابطه معنادار است و این رابطه به طور مثبت می باشد. نتایج حاصل بیانگر این مطلب است که با ارتقا سطح عزت نفس در معلمان باعث بهبود بهداشت روانی و کاهش بروز بیماری هایی از جمله افسردگی در معلمان می شود. با بهبود عزت نفس معلمان احساس کفایت و کارایی آنان در برخورد با مسایل آموزشی دانش آموزان و سایر مناسبات زندگی بالاتر رفته و به توانایی ها و کارآمدی خود اطمینان کرده و باعث فعالیت های سازنده آنان می شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.