جایگاه آموزش مهارت های زندگی و شهروندی در برنامه درسی از دیدگاه دبیران مدارس مشهد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 جایگاه آموزش مهارت های زندگی و شهروندی در برنامه درسی از دیدگاه دبیران مدارس مشهد دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد جایگاه آموزش مهارت های زندگی و شهروندی در برنامه درسی از دیدگاه دبیران مدارس مشهد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی جایگاه آموزش مهارت های زندگی و شهروندی در برنامه درسی از دیدگاه دبیران مدارس مشهد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن جایگاه آموزش مهارت های زندگی و شهروندی در برنامه درسی از دیدگاه دبیران مدارس مشهد :

تعداد صفحات :۱۰

چکیده مقاله:

سابقه و هدف: امروزه علیرغم ایجاد تغییرات عمیق فرهنگی و تغییر در شیوه های زندگی، بسیاری از افراد در رویارویی با مسایل زندگی فاقد توانایی های لازم و اساسی هستند و همین امر آنان را در مواجهه با مسایل ومشکلات زندگی روزمره و مقتضیات آن آسیب پذیر نموده است. اگرچه نهادینه کردن اصول و مهارت های زندگی و خلق و خوهای شهروندی در یک جامعه تنها با آموزش افراد به نتیجه نمی رسد و همه ی بخش های جامعه اعم از نهادهای اقتصادی، سیاسی، مذهبی، فرهنگی، خانواده باید در این زمینه فعال باشند، اما تمرکز این پژوهش صرفا بر روی نهاد آموزش رسمی و کنکاش در برنامه درسی است. مواد و روش: پژوش حاضر به صورت توصیفی پیمایشی می باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه دبیران دوره متوسطه مدارس مشهد شامل می باشند که از این تعداد با مراجعه به جدول کرجسی و مورگان، ۱۸۱ نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شده اند. ابزارهای ارزیابی متغیرهای تحقیق شامل پرسشنامه محقق ساخته می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تی تک متغیره استفاده شد. یافته ها: آمار جمیعت شناختی نشان داد که ۷۳ % آزمودنی ها دارای سطح تحصیلات لیسانس و ۲۷ % نیز فوق لیسانس می باشند. ۳۵ % دارای سابقه کار زیر ۱۰ سال، ۴۲ % سابقه کار بین ۱۰ تا ۲۰ سال و ۲۳ % مابقی نیز دارای سابقه کار بالای ۲۰ سال می باشند. استنتاج: نتایج تحقیق نشان داد که مهارت های عاطفی، شناختی و اجتماعی در برنامه درسی بالاتر از حد متوسط بوده است. همچنین نتایج نشان داد که از بین ابعاد مهارت های زندگی و شهروندی، بعد مهارت های اجتماعی دارای بالاترین جایگاه در برنامه درسی می باشد و ابعاد مهارت های شناختی و عاطفی نیز در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.