بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های زندگی بر افسردگی، اضطراب، فشار روانی، پرخاشگری و تاب آوری در معلولین ضایعه نخاعی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های زندگی بر افسردگی، اضطراب، فشار روانی، پرخاشگری و تاب آوری در معلولین ضایعه نخاعی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های زندگی بر افسردگی، اضطراب، فشار روانی، پرخاشگری و تاب آوری در معلولین ضایعه نخاعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های زندگی بر افسردگی، اضطراب، فشار روانی، پرخاشگری و تاب آوری در معلولین ضایعه نخاعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های زندگی بر افسردگی، اضطراب، فشار روانی، پرخاشگری و تاب آوری در معلولین ضایعه نخاعی :

تعداد صفحات :۲۱

چکیده مقاله:

آسیب نخاعی به عنوان یک اختلال ناتوان کننده بوده که پیامدهای جسمی و روانی شناختی از قبیل فسردگی اضطراب فشار روانی پرخاشگری و کمبود تاب اوری در افراد معلول ایجاد می کند لذا تحقیق حاضر با هدف بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های زندگی بر افسردگی، اضطراب فشار روانی، پرخاشگری و تاب آوری در معلولین ضایعه نخاعی بود. مواد و روش ها : مطالعه حاضر یک تحقیق آزمایشی که از بین ۶۰ معلول ضایعه نخاعی شهر داراب در سال ۱۳۹۵ به طور تصادفی ساده ۵۰ نفر معلول ۲۵ نفر آزمایشی ۲۵ نفر گواه انتخاب شدند. برای جمع آوری داد ه ها در پیش آزمون و پس آزمون از مقیاس افسردگی، اضطراب و فشار روانی لاویبوند و لا ویبوند ( ۱۹۹۵ ) مقایس پرخاشگری باس و دورکی ( ۱۹۷۵ ) مقایس تاب آوری دیوید سون و کانر ( ۲۰۰۳ ) استفاده شد. پایایی ابرازها با روش محاسبه آلفای کرونباخ احراز گردید. در این تحقیق از آزمودنی های هر دو گروه پیش آزمون گرفته شد و سپس به مدت ۳ ماه هر هفته به مدت ۶۰ دقیقه گروه آزمایش مورد آزمایش ده مهارت اساسی زندگی توانایی تصمیم گیری، توانایی حل مساله، توانایی تفکر انتقادی، توانایی تفکر خلاق، توانایی ارتباط، توانایی روابط بین فردی، توانایی خودآگاهی، توانایی همدلی، توانایی مقابله با هیجان و توانایی مقابله با فشار روانی قرار گرفتند. پس از اتمام آموزش پس آزمون اجرا گردید. به منظور تجزیه و تحلیل آماری داده ها از روش تی تست مستقل استفاده شد. یافته ها: نتایج تحلیل آماری نشان داده که بین نمرات آزمون در مقیاسه ای افسردگی، اضطراب فشار روانی، پرخاشگری و تاب آوری در پیش آزمون _ پس آزمون تفاوت معناداری وجود دارد. نتیجه گیری: آموزش های مهارت های زندگی باعث کاهش شاخص های منفی سازگاری روانی ( افسردگی، اظطراب، فشار روانی، پرخاشگری) و افزایش شاخص مثبت سازگاری روانی ( تاب آوری) بود. این افراد پس از آموزش توانستند با جامعه و خانواده و اطرافیان از تعامل بهتری برخوردار باشند و دچار آسیب های روحی و روانی کمتری شوند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.