اولویت بندی موانع مدیریت مدرسه محور در دبیرستان های ناحیه یک شهرستان اردبیل از دیدگاه مدیران و دبیران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
اولویت بندی موانع مدیریت مدرسه محور در دبیرستان های ناحیه یک شهرستان اردبیل از دیدگاه مدیران و دبیران دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد اولویت بندی موانع مدیریت مدرسه محور در دبیرستان های ناحیه یک شهرستان اردبیل از دیدگاه مدیران و دبیران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اولویت بندی موانع مدیریت مدرسه محور در دبیرستان های ناحیه یک شهرستان اردبیل از دیدگاه مدیران و دبیران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن اولویت بندی موانع مدیریت مدرسه محور در دبیرستان های ناحیه یک شهرستان اردبیل از دیدگاه مدیران و دبیران :
تعداد صفحات :۱۳
چکیده مقاله:
هدف پژوهش حاضر اولویت بندی موانع مدیریت مدرسه محور در دبیرستان های ناحیه یک شهرستان اردبیل از دیدگاه مدیران و دبیران است که به روش توصیفی اجرا گردید. جامعه آماری تحقیق حاضر ۳۰ نفر از مدیران و ۳۶۸۰ نفر از دبیران دبیرستان های ناحیه یک اردبیل بودند که مدیران کل شماری و از بین دبیران ۳۵۰ نفر به عنوان نمونه از طریق جدول مورگان و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب گردیدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته که بر اساس مدل مورفی و بک ۱۳۸۸ و عوامل شناسایی شده در مطالعات پیشین تنظیم شده به ویژه پژوهش میرکمالی و اعلامی ۱۳۸۸ استفاده شد. روایی پرسشنامه از طریق روایی صوری – محتوایی و پایایی پرسشنامه از طریق ضریب آلفای کرونباخ برای همه مولفه ها بالاتر از ۰/۷ دست آمد. داده های تحقیق با استفاده از آزمون t تک نمونه ای در نرم افزار spss مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار گرفت. نتایج این تحقیق نشان داد میانگین تاثیر ساختار متمرکز در بازدارندگی مدیریت مدرسه محور ۴/۱۲، عدم بومی سازی برنامه ها ۳/۷۳ و عدم مشارکت جویی و مشارکت پذیری ۴/۰۹ می باشد. نتایج رتبه بندی موانع مدیریت مدرسه محور نیز نشان داد که عدم مسیولیت پذیری با میانگین رتبه ۴/۶۵ بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است. از این نظر، عدم مشارکت جویی و مشارکت پذیری (با میانگین رتبه ۴/۵۰ در رتبه دوم، ساختار متمرکز (با میانگین رتبه ۴/۳۷ در رتبه سوم، عدم استقلال مالی (با میانگین رتبه ۴/۰۳ در رتبه چهارم، عدم تفویض اختیار (با میانگین رتبه ۳/۸۳ در رتبه پنجم، عدم بومی سازی برنامه ها (با میانگین رتبه ۳/۵۵ )در رتبه ششم و عدم تخصص و توانمندی (با میانگین رتبه ۳/۰۸) در رتبه آخر قرار دارد. یافته تحقیق حاضر و نیز یافته های تحقیقات مشابه همه گواه این است که برای اجرای مدیریت مدرسه محور، مسیولیت پذیری، مشارکت جویی و مشارکت پذیری، ساختار غیرمتمرکز، استقلال مالی، تفویض اختیار بومی سازی برنامه ها و تخصص و توانمندی نیروی انسانی از ضروریات اصلی تحقق مدیریت مدرسه محوری است و ضعف و فقدان هر کدام از شاخص های مذکور موجب اختلال در فرایند مدیریت مدرسه محوری می شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.