تفاوت دیدگاه متخصصان و معلمان تربیت بدنی در خصوص ویژگی های استعدادیابی ورزشی در رشته های مادر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تفاوت دیدگاه متخصصان و معلمان تربیت بدنی در خصوص ویژگی های استعدادیابی ورزشی در رشته های مادر دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تفاوت دیدگاه متخصصان و معلمان تربیت بدنی در خصوص ویژگی های استعدادیابی ورزشی در رشته های مادر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تفاوت دیدگاه متخصصان و معلمان تربیت بدنی در خصوص ویژگی های استعدادیابی ورزشی در رشته های مادر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تفاوت دیدگاه متخصصان و معلمان تربیت بدنی در خصوص ویژگی های استعدادیابی ورزشی در رشته های مادر :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

یکی از مفاهیم مهم در تربیت بدنی و علوم ورزشی فرآیند شناسایی استعداد است، معنی عینی شناسایی استعداد ورزشی، شناسایی و انتخاب افرادی است که در مقایسه با سایرین، توانایی زیادی برای یک ورزش خاص دارند. استعدادیابی و پرورش استعداد یک بخش مهم در بیشتر برنامه های ورزشی است. هدف از پژوهش حاضر بررسی تفاوت دیدگاه متخصصان و معلمان تربیت بدنی در خصوص ویژگی های استعدادیابی در رشته های مادر (شنا، دو میدانی و ژیمناستیک) می باشد. جامعه آماری شامل کلیه متخصصان و معلمان تربیت بدنی استان تهران به تعداد ۳۴۱۸ نفر بوده اند و آمار دقیقی از متخصصان تربیت بدنی در دسترس نبود. نمونه پژوهش معلم تربیت بدنی (۱۰۳=n) و متخصص تربیت بدنی (۱۰۳=n) به صورت هدفمند انتخاب گردید. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته با ضریب پایایی ۰/۸۹۶ بود. از آزمون کلموگروف اسمیرنوف جهت بررسی طبیعی بودن توزیع داده ها استفاده شد و مشخص گردید که توزیع داده ها طبیعی نمی باشد، بنابراین از آزمون غیر پارامتریک یومان ویتنی استفاده شد. نتایج نشان داد بین دیدگاه معلمان و متخصصان تربیت بدنی در خصوص ویژگی های پیکر سنجی در رشته دوومیدانی و ژیمناستیک (۰/۰۵p) و ویژگی های فیزیولوژیکی در رشته شنا و ژیمناستیک (۰/۰۵p) و در شاخص آمادگی جسمانی در رشته شنا و دومیدانی (۰/۰۱p) و در شاخص بیومکانیکی در شنا و ژیمناستیک (۰/۰۰۱p) و در دو و میدانی (۰/۰۱p) و در شاخص روانی در دو میدانی و ژیمناستیک (۰/۰۰۱p) و در شنا (۰/۰۱p) تفاوت معنی داری وجود دارد. نتایج این پژوهش نشان می دهد که متخصصان و معلمان تربیت بدنی جهت شناسایی استعدادها در رشته های مادر به شاخص های استعدادیابی مذکور توجهی ویژه داشته باشند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.