بررسی اثر تنش نیمه تریلر ۵ محور ۱۸ چرخ و ۵ محور ۱۲ چرخ بر تخریب روسازی انعطاف پذیر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثر تنش نیمه تریلر ۵ محور ۱۸ چرخ و ۵ محور ۱۲ چرخ بر تخریب روسازی انعطاف پذیر دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثر تنش نیمه تریلر ۵ محور ۱۸ چرخ و ۵ محور ۱۲ چرخ بر تخریب روسازی انعطاف پذیر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثر تنش نیمه تریلر ۵ محور ۱۸ چرخ و ۵ محور ۱۲ چرخ بر تخریب روسازی انعطاف پذیر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثر تنش نیمه تریلر ۵ محور ۱۸ چرخ و ۵ محور ۱۲ چرخ بر تخریب روسازی انعطاف پذیر :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

دومین عامل بعد از عوامل محیطی مانند تغییر درجه هوای سالیانه، میانگین بارش و …، بیشترین تخریب و یا به عبارتی تغییرشکل ایجاد شده در روسازی راه ها به واسطه ی عبور وسایل نقلیه ایجاد می گردد، که در میان کل وسایل نقلیه، کامیون ها دارای بیشترین سهم در این خرابیها به دلیل تناژ بالای خود می باشند. از سویی می توان به نیمه تریلرها به عنوان یکی ازانواع پرکاربرد و پر تیراژترین انواع کامیون ها در ایران و بسیاری از کشورهای دنیا اشاره نمود. تناژ، فاصله، تعداد و نوع محورهای عبوری بر روی عمر، ضخامت و طراحی روسازی تاثیرگذار است. در میان پیکربندی های موجود در صنعت حمل و نقل زمینی ایران، دو پیکربندی نیمه تریلر ۵ محور ۱۸ چرخ با تناژ ناخالص مجاز ۴۴ تن و ۵ محور ۱۲ چرخ با تناژ ناخالص مجاز ۴۲ تن یکی از پر تعدادترین نیمه تریلرها نسبت به سایر نیمه تریلرهای موجود در ایران می باشند. لذا در این تحقیق این دو پیکربندی از لحاظ میزان تغییرشکل ایجاد شده در روسازی انعطاف پذیر آسفالتی با یکدیگر مقایسه گردیدند. ابزار مدلسازی، تحلیل و مقایسه در این تحقیق، نرم افزار المان محدود آباکوس می باشد. وجه تمایز این تحقیق با سایر تحقیقات، در مدلسازی سه بعدی کامل وسیله نقلیه و بارگذاری دینامیکی آن است که آزمایش را با شرایط موجود در واقعیت، تا حد ممکن نزدیک تر می کند. در انتها چنین نتیجه می گردد که نیمه تریلر ۵ محور ۱۸ چرخ با بیشینه تغییرشکل ایجاد شده بر روسازی برابر با ۰.۱۰۱ میلی متر در مقابل نیمه تریلر ۵ محور ۱۲ چرخ با بیشینه تغییرشکل ۰.۱۶۱ میلی متر، تخریب کمتری را به روسازی به میزان ۶۲ درصد ایجاد می نماید. همچنین نیمه تریلر ۵ محور ۱۲ چرخ در روسازی تحت عبور خود دارای تغییر شکل های تماما زیر خط صفر بوده و در نیمه مخالف حرکت خود دارای تغییرشکل های رو به بالای بسیار زیادی می باشد، که از این نقطه نظر نیمه تریلر ۵ محور ۱۸ چرخ در هر دو نیمه روسازی دارای تغییر شکل های به نسبت کمتری می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.