نقش هوش هیجانی دانش آموزان در مهارت خواندن متون فارسی پایه ی پنجم ابتدایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش هوش هیجانی دانش آموزان در مهارت خواندن متون فارسی پایه ی پنجم ابتدایی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش هوش هیجانی دانش آموزان در مهارت خواندن متون فارسی پایه ی پنجم ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش هوش هیجانی دانش آموزان در مهارت خواندن متون فارسی پایه ی پنجم ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش هوش هیجانی دانش آموزان در مهارت خواندن متون فارسی پایه ی پنجم ابتدایی :

تعداد صفحات :۱۰

چکیده مقاله:

خواندن و درک زبان، علاوه بر اینکه تا حدود زیادی یک متغیر شناختی بوده و مستلزم پیش نیازهای پردازش ذهنی است، در عین حال، ادبیات فرا زبانی و زبان اجتماعی حاکی از آنست که درک زبان علاوه بر وجه شناختی، بر بسترهای عاطفی و اجتماعی نیز پیاده سازی شده و خلق معنا می کند .به این منظور پژوهش حاضر با هدف تعیین نقش هوش هیجانی دانش آموزان در مهارت خواندن متون فارسی پایه ی پنجم ابتدایی در سال تحصیلی ۹۶- ۱۳۹۵انجام شده است .با توجه به موضوع واهداف تحقیق، این پژوهش در قالب تحقیقات توصیفی از نوع پیش بینی قرار دارد که در آن متغیرهای پیش بین هوش هیجانی دانش آموزان،مهارت های خواندن آنان را پیش بینی می کند.بر این اساس جامعه پژوهشی طرح حاضر شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهر شیراز در سال تحصیلی ۱۳۹۵-۹۶بوده است که از این جامعه، بر اساس فرمول تعیین حجم نمونه و حجم لازم در تحقیقات توصیفی-همبستگی، تعداد ۱۰۰نفر، بر اساس روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای مرحله ای انتخاب گردید .این پژوهش جهت سنجش متغیرهای مورد نظر، از پرسشنامه ی هوش هیجانی سیبریا شرینگ، همچنین آزمون های معلم ساخته مهارت خواندن متون فارسی پایه پنجم ابتدایی استفاده کرده است .همه مراحل ساخت و اعتباریابی این آزمون ها با رعایت ضوابط آزمون سازی و تحت نظر استاد راهنما انجام و دارای روایی و اعتبار بوده است.تحلیل داده های پژوهش در دو بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی انجام شد.در بخش توصیف داده ها، میانگین هر دو متغیر پایین تر از حد متوسط بوده است.تحلیل فرضیه های تحقیق با استفاده از آزمون های ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون چند متغیره، نشان داد متغیر هوش هیجانی ضمن اینکه رابطه ی معناداری با متغیر ملاک مهارت خواندن داشته در پیش بینی تغییرات آن نیز نقش معناداری ایفا کرده است . با توجه به نتایج تحقیق، این پژوهش دارای محدودیتهایی در تعمیم نتایج بوده است .علاوه بر این در پایان پیشنهادات کاربردی و پژوهشی در ارتباط با موضوع تحقیق ارایه شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.