رابطه الگوهای فرزندپروری با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تیزهوش وعادی دوره دوم متوسطه شهر اردبیل در سال تحصیلی ۹۵-۹۶


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه الگوهای فرزندپروری با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تیزهوش وعادی دوره دوم متوسطه شهر اردبیل در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه الگوهای فرزندپروری با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تیزهوش وعادی دوره دوم متوسطه شهر اردبیل در سال تحصیلی ۹۵-۹۶  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه الگوهای فرزندپروری با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تیزهوش وعادی دوره دوم متوسطه شهر اردبیل در سال تحصیلی ۹۵-۹۶،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه الگوهای فرزندپروری با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تیزهوش وعادی دوره دوم متوسطه شهر اردبیل در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده مقاله:

هدف مطالعه حاضر بررسی رابطه الگوهای فرزندپروری با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر اردبیل در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ بود. طرح پژوهش حاضر از نوع توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان تیزهوش و عادی مدارس متوسطه دوره دوم شهرستان اردبیل بودند از بین آنها ۱۰۰ نفر با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های سلامت روان گلدبرگ (۲۰۰۶)، سبک های فرزندپروری بامریند (۱۹۹۱) و معدل سالانه برای پیشرفت تحصیلی استفاده شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و با کمک آزمون های آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه و تحلیل واریانس چندمتغیره (مانوا) تحلیل شد. یافته ها نشان داد که بین سبک سهل گیر با نارسایی جسمانی و افسردگی دانش آموزان رابطه مثبت وجود دارد اما بین سبک سهل گیر با اضطراب و احساس آشفتگی روانشناختی و اختلال در کارکرد اجتماعی دانش آموزان رابطه معناداری وجود ندارد. بین الگوی رفتاری مستبد والدین با اضطراب و احساس آشفتگی روانشناختی، با اختلال در کارکرد اجتماعی و افسردگی دانش آموزان رابطه مثبت و با نارسایی جسمانی دانش آموزان رابطه ای ندارد. بین الگوی رفتاری قاطع و اطمینان بخش با اضطراب و احساس آشفتگی روانشناختی و افسردگی دانش رابطه منفی وجود دارد اما با نارسایی جسمانی و اختلال درکارکرد اجتماعی دانش آموزان رابطه معناداری مشاهده نشد. بین سبک سهل گیر و سبک مستبد با پیشرفت تحصیلی رابطه منفی و بین سبک قاطع و اطمینان بخش با پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت و وجود دارد. دانش آموزان عادی و تیزهوش از سبک های فرزندپروری و سلامت روان متفاوت هستند. در سبک های فرزندپروری الگوی قاطع و اطمینان بخش و سهل گیر دانش آموزان تیزهوش بیشتر از دانش آموزان عادی است اما سبک مستبد دانش آموزان عادی بیشتر از دانش آموزان تیزهوش است. در زمینه مولفه های سلامت روان، اختلال در کارکرد اجتماعی و نارسایی جسمانی دانش آموزان عادی بیشتر از دانش آموزان تیزهوش است اما اضطراب و آشفتگی روانشناختی دانش آموزان تیزهوش بیشتر از دانش آموزان عادی است. بنابراین آنچه از این پژوهش بر میآید، اهمیت شیوه های فرزندپروری و تعاملات خانوادگی در بهبود سطح سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.