تحلیل محتوای کتاب فارسی خوانداری پایه سوم ابتدایی طبق تکنیک ویلیام رومی و سطح خوانایی گانینگ و میزان اشاره به مفهوم هویت ملی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیل محتوای کتاب فارسی خوانداری پایه سوم ابتدایی طبق تکنیک ویلیام رومی و سطح خوانایی گانینگ و میزان اشاره به مفهوم هویت ملی دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیل محتوای کتاب فارسی خوانداری پایه سوم ابتدایی طبق تکنیک ویلیام رومی و سطح خوانایی گانینگ و میزان اشاره به مفهوم هویت ملی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل محتوای کتاب فارسی خوانداری پایه سوم ابتدایی طبق تکنیک ویلیام رومی و سطح خوانایی گانینگ و میزان اشاره به مفهوم هویت ملی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیل محتوای کتاب فارسی خوانداری پایه سوم ابتدایی طبق تکنیک ویلیام رومی و سطح خوانایی گانینگ و میزان اشاره به مفهوم هویت ملی :

تعداد صفحات :۱۸

چکیده مقاله:

هدف پژوهش حاضر تحلیل محتوای مفهومی کتاب فارسی خوانداری بایه سوم ابتدایی بر اساس تکنیک ویلیام رومی و سطح خوانایی گانینگ و هویت ملی است. روش پژوهش حاضر از نوع کیفی است که درگروه تحقیقات کاربردی است. جامعه آماری کتاب فارسی خوانداری سوم ابتدایی است که به روش نمونه گیری تصادفی ساده، قسمت هایی ازمتن، سوالات وتصاویر، برای سنجش سطح خوانایی و ضریب درگیری انتخاب شد . برای بررسی مولفه ها، تحلیل محتوایی که یکی از روش های علمی برای بررسی محتوای مدارک اسنادی است، استفاده می شود. کتاب درسی فارسی سوم ابتدایی به عنوان جامعه آماری انتخاب شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات ازآمار توصیفی (شامل: جدول فراوانی، میانگین، رتبه درصدی) استفاده شد. یافته های به دست آمده از پژوهش حاضر دلالت بر آن دارد که درکتاب فارسی بخوانیم به برخی نمادها مثل جغرافیا و مکان طبیعی _ ملی، مشاهیر ایرانی و فرهنگ در حدنسبتا مناسب توجه شده است. برخی نمادها مثل پرچم، سرود ملی، تقویم رسمی، قومیت، ادبیات ملی، اساطیر ایرانی، مکان تاریخی و ملی و هنر ایرانی نسبتا خوب توجه شده است و به برخی نمادها مثل دین اصلا توجه نشده است؛ بنابراین طبق نتایج این پژوهش محتوای (متن و تصویر) کتاب های اجتماعی وفارسی بخوانیم به طور متعادل و متوازن به موضوع نمادهای هویت ملی پرداخته است. از یافته های تحقیق عددی بدست آمد که نشان داد که ضریب درگیری ۱، برای تصاویر و۱/۵، برای سوالات است و این نتایج نشان دادکه ضریب درگیری، چون بین ۰/۴تا ۱/۵است ، بنابراین سوالات و تصاویر فعال هستند. اما ضریب درگیری متن کمتر از/۴ بود وطبق رابطه دانش آموزان را در گیر فعالیت نمی کنند. همچنین در بحث سطح خوانایی بالاتر ازسطح سطح توانایی دانش آموزان پایه سوم قرار دارد و مناسب دانش آموزان پایه چهارم است. ضمن اینکه نتایج آزمون خی دو(۲/۴۰ )مقدار زیادی از مولفه ها مربوط به مفهوم هویت ملی اختصاص یافته است

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.