بررسی تطبیقی میزان توجه برنامه های درسی دوره های اول و دوم متوسطه به آموزش مهارت اجتماعی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تطبیقی میزان توجه برنامه های درسی دوره های اول و دوم متوسطه به آموزش مهارت اجتماعی دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تطبیقی میزان توجه برنامه های درسی دوره های اول و دوم متوسطه به آموزش مهارت اجتماعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تطبیقی میزان توجه برنامه های درسی دوره های اول و دوم متوسطه به آموزش مهارت اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تطبیقی میزان توجه برنامه های درسی دوره های اول و دوم متوسطه به آموزش مهارت اجتماعی :

تعداد صفحات :۹

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر، به بررسی تطبیقی نقش برنامه درسی دوره های اول و دوم متوسطه در آموزش مهارت اجتماعی می پردازد. که این مقوله مشتمل بر شش حوزه بود: مهارت های ارتباطی، مهارت های جرات ورزی، مهارت های خودگردانی، مهارت های مقابله ای، مهارت های همکاری و مهارت های مربوط به قوانین اجتماعی. جامعه آماری مشتمل بود بر کتب اجتماعی دوره های اول و دوم متوسطه ۹۶-۹۵ که با توجه به ماهیت پژوهش و به دلیل محدود بودن جامعه آماری از نمونه گیری صرف نظر شده و کل جامعه آماری به عنوان نمونه در نظر گرفته شد. در این پژوهش از روش تحلیل محتوا استفاده شد. برای بررسی روایی محتوایی و صوری، سیاهه ها در اختیار ۸ تن از اساتید علوم تربیتی و علوم اجتماعی قرار گرفت و پس از اخذ نظرات آنها تجدید نظرهایی به عمل آمد و فهرست نهایی آن تنظیم شد. همچنین پایایی ابزار پژوهش حاضر با استفاده از روش بازآزمایی ۷۸ براورد شد که نشان از بالا بودن ابزار پژوهش می باشد. نتایج بیانگر این است که مطالب مربوط به مهارت های اجتماعی ۱۸۷ بار در قسمت های مختلف( فعالیت ها، تصاویر و متن درس) برنامه درسی دوره اول متوسطه و ۳۰۷ مرتبه در برنامه درسی اجتماعی دوره دوم متوسطه مطرح شده است. در دوره اول متوسطه بیشترین توجه به مقوله مهارت های خودگردانی با ۴۲ واحد و کمترین توجه به مهارت های ارتباطی و مهارت های مقابله ای با ۲۰ واحد بوده است. در دوره متوسطه دوم هم مهارت های مرتبط با جرات ورزی و خودگردانی هرکدام به ترتیب با فروانی ۱۰۳(۳۳ درصد) و ۹۱(۳۰ درصد) واحد ثبت شده بیشترین توجه و مهارت های مربوط به قوانین و خدمات اجتماعی با ۶ واحد ثبت شده کمترین توجه را به خود اختصاص داده اند. به طور کلی برنامه درسی اجتماعی دوره دوم متوسطه در ۵ مولفه توجه بیشتر و تنها در مولفه ی توجه به قوانین و خدمات اجتماعی توجه کمتری نسبت به برنامه درسی دوره اول متوسطه در زمینه مهارت های اجتماعی داشته است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.