بررسی تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری بر سازگاری دانش آموزان دختر کم بینا و نابینا در شهرستان بم


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری بر سازگاری دانش آموزان دختر کم بینا و نابینا در شهرستان بم دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری بر سازگاری دانش آموزان دختر کم بینا و نابینا در شهرستان بم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری بر سازگاری دانش آموزان دختر کم بینا و نابینا در شهرستان بم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری بر سازگاری دانش آموزان دختر کم بینا و نابینا در شهرستان بم :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر سازگاری دانش آموزان دختر کم بینا و نابینای پایه اول تا پنجم ابتدایی شهرستان بم انجام شده است. این تحقیق از نوع کاربردی و روش آن نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل انجام گردیده است. جامعه آماری کلیه دانش آموزان اول تا پنجم ابتدایی شهرستان بم هستند و حجم نمونه شامل ۱۸ دانش آموز کم بیناو نابینا که به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل (هر گروه ۹ نفر) جایگزین شده اند. ابزار پژوهشی پرسشنامه سازگاری بل (۱۹۶۱) بود که قبل از انجام مداخله (ارایه متغیر مستقل) دو گروه با استفاده از آن پیش آزمون شدند. سپس گروه آزمایش در آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری میچن بام (۱۹۹۷) به صورت گروهی شرکت داده شدند. در حالی که گروه کنترل برنامه عادی روزانه خود را دنبال می کرد. یک هفته پس از اتمام مداخله مجددا هر دو گروه با استفاده از آزمون سازگاری بل پس آزمون شدند و با استفاده از آزمون t وابسته نمرات بدست آمده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های تحقیق حاضر نشان داد که آموزش مهارت های اجتماعی در بهبود سازگاری دانش آموزان دختر کم بینا و نابینا در گروه آزمایش به طور معناداری موثر بوده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.