بررسی افسردگی دانشجویان براساس باور های فراشناختی، راهبرد های تنظیم شناختی هیجان و اجتناب شناختی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی افسردگی دانشجویان براساس باور های فراشناختی، راهبرد های تنظیم شناختی هیجان و اجتناب شناختی دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی افسردگی دانشجویان براساس باور های فراشناختی، راهبرد های تنظیم شناختی هیجان و اجتناب شناختی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی افسردگی دانشجویان براساس باور های فراشناختی، راهبرد های تنظیم شناختی هیجان و اجتناب شناختی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی افسردگی دانشجویان براساس باور های فراشناختی، راهبرد های تنظیم شناختی هیجان و اجتناب شناختی :
تعداد صفحات :۲۰
چکیده مقاله:
هدف از پژوهش حاضر بررسی افسردگی بر اساس باورهای فراشناختی، راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و اجتناب شناختی در دانشجویان بود. در این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی، ۳۱۲ نفر از مجموع دانشجویان دانشگاه های اصفهان به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شده و سیاهه افسردگی بک (BDI-II)، پرسشنامه های باورهای فراشناختی ولز و هاتون (MCQ)، پرسشنامه ی تنظیم شناختی هیجان گارنفسکی و همکاران (۲۰۰۱) و اجتناب شناختی سکستون و داگاس (CAQ) را تکمیل نمودند. یافته ها به وسیله ی نرم افزار SPSS-22 و روش آماری تحلیل رگرسیون چند متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد باورهای فراشناختی و تنظیم شناختی هیجان منفی با افسردگی رابطه مثبت و تنظیم شناختی مثبت و اجتناب شناختی با افسردگی رابطه منفی دارند. از ابعاد باورهای فراشناختی، تضاد شناختی۱۹/۴ درصد، باورهای مثبت ۶/۸ درصد، کنترل ناپذیری افکار ۱/۶ درصد، خودآگاهی شناختی ۱/۹درصد و نیاز به کنترل فکر ۱/۵ درصد (P> 0/001)؛ از ابعاد راهبرد های تنظیم هیجان، بعد نشخوار فکری ۱۱/۴ درصد، بعد سرزنش دیگران ۳/۷ درصد و بعد فاجعه آمیز کردن ۱/۵ درصد و از بین راهبردهای مثبت، بعد ارزیابی مثبت ۶/۵ درصد (P> 0/001) و از ابعاد اجتناب شناختی، سه بعد جانشینی افکار مثبت ۷/۶ درصد، واپس زنی افکار نگران کننده، ۱۱/۲ درصد و تغییر تصاویر ذهنی۵/۳ درصد از واریانس افسردگی را پیش بینی می کنند .(P> 0/001) نتایج این بررسی بیان می کند که باورهای فراشناختی، راهبرد های تنظیم شناختی هیجان و اجتناب شناختی، سازه های روانشناختی مهمی در پیش بینی افسردگی دانشجویان می باشند که در پیشگیری و درمان قابل توجه هستند
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.