شبیه سازی عددی احتراق HCCI با سوخت ترکیبی دی متیل اتر/ متان جهت بررسی تاثیر پارامترهای عملکردی بر احتراق و آلایندگی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شبیه سازی عددی احتراق HCCI با سوخت ترکیبی دی متیل اتر/ متان جهت بررسی تاثیر پارامترهای عملکردی بر احتراق و آلایندگی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شبیه سازی عددی احتراق HCCI با سوخت ترکیبی دی متیل اتر/ متان جهت بررسی تاثیر پارامترهای عملکردی بر احتراق و آلایندگی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شبیه سازی عددی احتراق HCCI با سوخت ترکیبی دی متیل اتر/ متان جهت بررسی تاثیر پارامترهای عملکردی بر احتراق و آلایندگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شبیه سازی عددی احتراق HCCI با سوخت ترکیبی دی متیل اتر/ متان جهت بررسی تاثیر پارامترهای عملکردی بر احتراق و آلایندگی :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

در این مقاله احتراق اشتعال تراکمی سوخت همگن با سوخت ترکیبی متان و دی متیل اتر به کمک دینامیک سیالات محاسباتی به صورت کوپل با سینتیک مفصل شیمیایی مورد بررسی قرار گرفته است. برای انجام شبیه سازی از نرم افزار AVL FIRE به صورت کوپل با نرم افزار CHEMKIN استفاده شده است. این نوع از احتراق در سالهای اخیر و با توجه به وضع قوانین سختگیرانه در زمینه انتشار آلایندگی و افزایش قیمت سوختهای فسیلی و کاهش منابع این سوختها مورد توجه قرار گرفت. پایین بودن سطح تولیدآلایندهها، بازدهی بالا و کاهش مصرف سوخت در این نوع از احتراق،نظر بسیاری از محققان و شرکتهای خودرروسازی را به خود جلب کرده است. علیرغم این مزایا، کنترل زمان احتراق در این موتورها چالش هایی به همراه دارد. برای حل این مشکلات راهکارهای متفاوتی از جمله تغییر دمای ورودی، استفاده از گازهای خروجی برگشتی، به کارگیری نسبت تراکم متغیر، ترکیب سوختهایی با خواص احتراقی متفاوت و … مورد بررسی قرار گرفته است. در این مطالعه راهکار استفاده از سوخت ترکیبی مورد مطالعه قرار گرفت و سوختهای متان و دی متیل اتر برای بررسی انتخاب شدند. پارامترهای فشار، دما و نسبت هم ارزی جهت بررسی تاثیر پارامترهای عملکردی بر فرآیند احتراق و آلایندگی در نظر گرفته شدند. از جمله مهمترین نتایج این شبیه سازی میتوان به کاهش قابل توجه میزان آلاینده NO و افزایش توان خروجی در حالت استفاده از سوخت ترکیبی نسبت به حالت استفاده از سوخت متان خالص اشاره کرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.