بازنمود لباس در آثار سینمای داستانی ایران با تاکید بر فیلم سینمایی شیر سنگی ساخته مسعود جعفری جوزانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بازنمود لباس در آثار سینمای داستانی ایران با تاکید بر فیلم سینمایی شیر سنگی ساخته مسعود جعفری جوزانی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بازنمود لباس در آثار سینمای داستانی ایران با تاکید بر فیلم سینمایی شیر سنگی ساخته مسعود جعفری جوزانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بازنمود لباس در آثار سینمای داستانی ایران با تاکید بر فیلم سینمایی شیر سنگی ساخته مسعود جعفری جوزانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بازنمود لباس در آثار سینمای داستانی ایران با تاکید بر فیلم سینمایی شیر سنگی ساخته مسعود جعفری جوزانی :

تعداد صفحات :۲۶

چکیده مقاله:

پوشش، از دی باز در زندگی بشر نقش داشته و آشکارترین وسیله دیداری برای شناخت جوامع از جنبه ها ی قومی، تاریخی، اقلیمی، فرهنگی و… تلقی می شود. لباسی، در سینما نیکی به عنوان یکی از عناصر مهم میزانسن در شکل بخشی به فرم فیلم، خلقی جذابیت های تصویی و دلالت معنایی کمک می کند. از این رو، پژوهشی حاضر به هدف بررسی جنبه های مختلف کارکرد لباس در جهت ملموس جلوه دادن شخصیت ها، توجه به شکل صحیج لباس ها متناسب با فضای حاکم بر فیلم و رعایت اصول زیایی شناسی در طراحی، به شناخت هر چه بیشتر جنبه های معنایی و زیبایی شناسی لباس در سینما پرداخته و اهمیت لباس به عنوان عاملی پویال و تاثیرگذار بر تقویت و تکامل فرم اثر سینمایی را مورد واکاوی قرار داده است. روشی تحقیقی، توصیفی-تحلیلی از نوع تاریخی و اسناد کاوی است. در این پژوهشی توجه به تحقیقی و وفاداری به سندیت تاریخی به عنوان عامل موثری در باورپذیری اثر و تاثیی آن بر مخاطب مطرح شده است. یافته های این مطالعه نشان داد، لباس در فیلم سینمایی شیر سنگی، توانسته بود بر معرفی جایگاه اجتماعی- اقتصادی و سیاسی، معرفی موقعیت تاریخی و جغرافیایی، القای شرایط زیست محیملی و شرایط آب و هوایی، بیان تحولات درونی و حالات روانی، بیان انگینه های روایی و بسط روایی اثر و به عنوان یک کنشگر دراماتیکی و تمثیلی متناسب با فضای حاکم بر فیلم، اثرگذار باشد. ضمن آن که، لباس در فیلم شی سنگی از بعد اصول زیبایی شناسی طراحی و تکنیک میزانسن بسیار قدرتمند عملی کرده است همان گونه که از بعد تحقیقی و سندیت تاریخی منبعی غنی لحاظ شده است. رعایت اصلی سندیت تاریخی در شکلی و شیوه پوششی کاراکترها از نقاط قوت و قابل تاملی فیلم تلقی می شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.