بررسی تطبیقی جایگاه رنگ تزیینات کاشیکاری درمعماری مساجد با رویکرد به هنر اسلامی دردوره های صفویه و قاجار نمونه پژوهش :مسجد شیخ لطف الله و مسجد نصیر الملک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تطبیقی جایگاه رنگ تزیینات کاشیکاری درمعماری مساجد با رویکرد به هنر اسلامی دردوره های صفویه و قاجار نمونه پژوهش :مسجد شیخ لطف الله و مسجد نصیر الملک دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تطبیقی جایگاه رنگ تزیینات کاشیکاری درمعماری مساجد با رویکرد به هنر اسلامی دردوره های صفویه و قاجار نمونه پژوهش :مسجد شیخ لطف الله و مسجد نصیر الملک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تطبیقی جایگاه رنگ تزیینات کاشیکاری درمعماری مساجد با رویکرد به هنر اسلامی دردوره های صفویه و قاجار نمونه پژوهش :مسجد شیخ لطف الله و مسجد نصیر الملک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تطبیقی جایگاه رنگ تزیینات کاشیکاری درمعماری مساجد با رویکرد به هنر اسلامی دردوره های صفویه و قاجار نمونه پژوهش :مسجد شیخ لطف الله و مسجد نصیر الملک :

تعداد صفحات :۲۰

چکیده مقاله:

از ارکان اصلی معماری اسلامی توجه به معنا است. به عنوان شاخص ترین نمونه معماری اسلامی،مسجد مکانی است که انسان درون آن حضورالهی را احساس میکند. رنگ در کاشیکاری های مساجد ،علاوه بر ایجاد توازن و تعادل ،جلوه ای از مفاهیم معنوی را نیز در خود دارند که در دوران مختلف،تحت الشعاع تاثیرات خارجی ،است. در این مقاله چگونگی و تحول رنگ ها ی کاشی های مساجد در دوره صفویه و قاجار مورد بررسی قرار می گیرد .برای بررسی و تحلیل ،رنگ ها از مصداق هایی نظیر مسجد شیخ لطف الله در اصفهان و مسجد نصیر الملک در شیراز استفاده می شود. روش گرد آوری اطلاعات بصورت کتابخانه ای همچنین روش تحقیق نیز از نوع توصیفی-تحلیلی انجام می شود و در تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش تطبیقی استفاده می شود. بررسی اسناد و مدارک مکتوب طی مدت یک ماه انجام می پذیرد ضمن مراجعه منابع و مآخذ موجود ،در تجزیه تحلیل ها سعی شده ابعاد مختلف مسیله مورد بررسی قرار گیرد.این پژوهش ما را به این نتیجه می رساند که پیوند های نامریی نظام یافته میان رنگ های کاشیکاری دوره صفویه به اوج می رسد در دوره قاجار با تاثیر از غرب ،تحول یافته و مفهومی دیگر می یابد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.