اثربخشی کیفیت زندگی درمانی به شیوه ی گروهی بر سبک های مقابله ای دختران بی سرپرست یا بد سرپرست مراکز شبانه روزی استان اصفهان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی کیفیت زندگی درمانی به شیوه ی گروهی بر سبک های مقابله ای دختران بی سرپرست یا بد سرپرست مراکز شبانه روزی استان اصفهان دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی کیفیت زندگی درمانی به شیوه ی گروهی بر سبک های مقابله ای دختران بی سرپرست یا بد سرپرست مراکز شبانه روزی استان اصفهان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی کیفیت زندگی درمانی به شیوه ی گروهی بر سبک های مقابله ای دختران بی سرپرست یا بد سرپرست مراکز شبانه روزی استان اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی کیفیت زندگی درمانی به شیوه ی گروهی بر سبک های مقابله ای دختران بی سرپرست یا بد سرپرست مراکز شبانه روزی استان اصفهان :

تعداد صفحات :۲۱

چکیده مقاله:

هدف: هدف اصلی این پژوهش، بررسی اثربخشی کیفیت زندگی درمانی به شیوه ی گروهی بر سبک های مقابله ای دختران بیسرپرست و بدسرپرست مراکز شبانه روزی استان اصفهان بود. روش پژوهش: این پژوهش به شیوه نیمه آزمایشی و با طرحپیش آزمون پس آزمون و پیگیری اجرا شد. جامعه آماری این پژوهش، ۲۰۰ نفر از دختران ۱۲-۱۸ ساله بی سرپرست و بد سرپرست مقیم در مراکز شبانه روزی استان اصفهان بودند که به طور تصادفی ۳۰ نفر به دو گروه ۱۵ نفره آزمایش و کنترل،تقسیم شدند. ابزار اندازه گیری در این پژوهش پرسشنامه سبک های مقابله ای فلکمن و لازاروس (۱۹۹۸) [۱] بود که توسطدختران بی سرپرست و بدسرپرست در مرحله پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری تکمیل شد. برای بررسی فرضیه های تحقیقاز آمار توصیفی و آمار استنباطی تحلیل واریانس اندازه گیری مکرر استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که تفاوت بینمیانگین های دو گروه آزمایش و کنترل در مرحله پس آزمون و پیگیری با کنترل نمرات مرحله پیش آزمون در سبک هایمقابله ای معنادار است و دوره ی آموزشی کیفیت زندگی باعث افزایش استفاده از سبک مسیله مدار و کاهش سبک هیجانمدار در بین دختران بی سرپرست وبد سرپرست شده است (P> 0/01). همچنین اثر این مداخله در طول زمان تغییر و یاکاهشی نداشته است (P<0/05) و اثر دوره آموزشی در مرحله پیگیری نسبتا ثابت مانده است. بحث و نتیجه گیری: با توجه بهنتایج به دست آمده بیان می شود که دوره های آموزش کیفیت زندگی می تواند موجب افزایش سبک های مسیله مدار و راهحل محور و بهبود تصمیم گیری و در نهایت کیفیت زندگی افراد شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.