بررسی تطبیقی ویژگی های کالبدی عملکردی فضاهای آموزشی مراکز آموزشی فنی حرفه ای آزاد با مراکز آموزشی فنی حرفه ای سراسری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تطبیقی ویژگی های کالبدی عملکردی فضاهای آموزشی مراکز آموزشی فنی حرفه ای آزاد با مراکز آموزشی فنی حرفه ای سراسری دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تطبیقی ویژگی های کالبدی عملکردی فضاهای آموزشی مراکز آموزشی فنی حرفه ای آزاد با مراکز آموزشی فنی حرفه ای سراسری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تطبیقی ویژگی های کالبدی عملکردی فضاهای آموزشی مراکز آموزشی فنی حرفه ای آزاد با مراکز آموزشی فنی حرفه ای سراسری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تطبیقی ویژگی های کالبدی عملکردی فضاهای آموزشی مراکز آموزشی فنی حرفه ای آزاد با مراکز آموزشی فنی حرفه ای سراسری :

تعداد صفحات :۲۸

چکیده مقاله:

در بین شیوه های طراحی معماری در سراسر جهان معماری بومی از اعتبار شایان توجهی برخوردار است.پیشینه تاریخی و معماری مناطق ساحلی ایران نیز به نوع خود منحصر به فرد است که خمیر مایه آنها خاک و گل تشکیل می دهد . معماری با خاک هم در کشورهای ثروتمند و هم در کشورهای فقیر میتوان دید اما فرایند ذهنی جدید گروهی از افراد – اغلب قشر ممتاز جامعه – را وا می دارد که خاک را به لحاظ راحتی و احساس مادرانه و امنیت بخشش ، پاکی و ارزش زیست محیطی اش بستایند. تحقیقات انجام گرفته نشان میدهد که رفتار انسان، برخوردها و کاربرد فضا میتواند به واسطه فضا و ارتباطات فضایی تحت تاثیر قرار بگیرد.تاثیر ویژگیهای کالبدی را همچنین میتوان در مواردی مانند ایجاد خلاقیت که یکی از الزامات معماری میباشد، مشاهده کرد، به عنوان مثال برخی از ویژگیهای کالبدی محیط فیزیکی که میتوانند بر خلاقیت و نوآوری استفاده کنندگان از آن فضا موثر باشد عبارتند از: تونوع در جزییات فضا، دید به محیط طبیعی، استفاده از مصالح طبیعی، رنگ، نور، فضای انعطافپذیر و متنوع، وجود گل و گیاه در فضا، همجواری افراد با یکدیگر، رویت پذیر ی، وجود بسترهای زیبا و برخورداری از خلوت است. بررسی محیط آموزشی از دیدگاه روانشناسی میتواند نگرش تازهای را در ارتباط با نقش کالبد محیط آموزش در برنامهی درسی مطرح نماید. روانشناسی اجتماعی دارای نقش موثرتری در میان دیدگاههای مطرح شده در باب خلاقیت میباشد. در این دیدگاه نقش همزمان، فرایند خلاق، افراد خلاق و محیط خلاق توجه میشود. به نقل از پیر خایفی به منظور بررسی روانشناسی اجتماعی ابتدا به بررسی تعریفهای شخصیتی خلاقیت که دربر گیرنده برخی از ویژگیهای اخلاقی است پرداخته میشود. ویژگیهای اخلاقی دوران جوانی با شناخت فعالیتها و تفکرات ای دوره مشخص میشود. جوانی آغاز تامل و تفکر در هویت خویش است که در این طرح به برسی تطبیقی عملکرد فضاهای اموزشی پرداخته خواهد شد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.