مقایسه مهارتهای روانی شناگران ۱۴ تا ۱۸ سال با توجه به سطح عملکرد آنان در دو موقعیت تمرین و مسابقه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه مهارتهای روانی شناگران ۱۴ تا ۱۸ سال با توجه به سطح عملکرد آنان در دو موقعیت تمرین و مسابقه دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه مهارتهای روانی شناگران ۱۴ تا ۱۸ سال با توجه به سطح عملکرد آنان در دو موقعیت تمرین و مسابقه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه مهارتهای روانی شناگران ۱۴ تا ۱۸ سال با توجه به سطح عملکرد آنان در دو موقعیت تمرین و مسابقه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه مهارتهای روانی شناگران ۱۴ تا ۱۸ سال با توجه به سطح عملکرد آنان در دو موقعیت تمرین و مسابقه :

تعداد صفحات :۶

چکیده مقاله:

مهارت روانی ویژگی های ذاتی یا آموخته شده ای هستند که موفقیت ورزشکار را ممکن می سازد یا احتمال آن را افزایش می دهد اعتماد به نفس، کنترل تمرکز، کنترل انگیختگی و اضطراب نمونه این مهارتهاست. این مهارتها را همه می توانند بیاموزند و تمرین کنند و با دستیابی به آمادگی روانی عملکرد خود را بهتر کنند. مهارت روانی و خود کارآمدی از عوامل مهم موفقیت ورزشکاران در سطوح بالای ورزشی بشمار می آید. توانایی ها (مانند تصویر سازی ) و برنامه ریزی ها ( مانند هدف گزینی) می باشد که علاوه بر افزودن بهزیستی روانی ورزشکار، به عملکرد بهتر آنان کمک می کند (واعظ موسوی و مسیبی، ۱۳۸۶). مربیان و ورزشکاران تنظیم انگیختگی، تصویر سازی ذهنی، افزایش اعتماد به نفس، افزایش انگیزش(هدف گزینی) و مهارت های توجه و تمرکز (گفتگوی درونی و برنامه ذهنی) را در برنامه های آمادگی روانی مفید می دانند(واینبرگ وگولد،۲۰۰۳). تحقیقات ماینر (۲۰۰۶)نشان داد که یادگیری مهارت های روانی به آمدن، میانگین مهارت های روانی و کنترل فعال سازی ،نمرات بالاتری را نسبت به ورزشکاران سطح پایین کسب کردند. جیمز لودر وهمکاران (۲۰۰۱) دریافتند توسعه مهارت های روانی در ورزش سبب بهبود عملکرد می شود. جیمزلاوتر و دیگران(۲۰۰۲) در تحقیقی که انجام دادند، دریافتند که مهارت آرام سازی در تمرین و رقابت و فعال سازی در رقابت با خودکارآمدی بالا و عملکرد موفقیت آمیز ورزشکاران ارتباط داشت ؛ همچنین تصویر سازی که در تمرین استفاده شد با مهارت آرام سازی تمرین و رقابت ارتباط داشت تلول و گرینلس نیز در سال ۲۰۰۱ طی مطالعه ای که در مورد مهارتهای روانی تعیین هدف ، آرام سازی روانی ، تصویر سازی ذهنی و خودگویی انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که با تمرین کردن این مهارت ها می توان سطح عملکرد را به طور چشمگیری افزایش داد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.