مقاله مؤلفهها و نشانگرهای همکاریهای علمی پژوهشگران: طراحی و تعیین ساختار عاملی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مؤلفهها و نشانگرهای همکاریهای علمی پژوهشگران: طراحی و تعیین ساختار عاملی دارای ۶۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مؤلفهها و نشانگرهای همکاریهای علمی پژوهشگران: طراحی و تعیین ساختار عاملی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مؤلفهها و نشانگرهای همکاریهای علمی پژوهشگران: طراحی و تعیین ساختار عاملی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مؤلفهها و نشانگرهای همکاریهای علمی پژوهشگران: طراحی و تعیین ساختار عاملی :
تعداد صفحات :۶۳
هدف پژوهش حاضر، طراحی، رواسازی و اعتباریابی مقیاس همکاریهای علمی و بررسی وضعیت موجود همکاریهای علمی پژوهشگران دانشگاه فردوسی مشهد بود. روش پژوهش توصیفی بود. جامعه آماری پژوهش شامل؛ جامعه متخصصان حوزه همکاریهای علمی و جامعه پژوهشگران دانشگاه فردوسی مشهد اعم از اعضای هیئت علمی و دانشجویان دکتری در سال تحصیلی ۹۴- ۹۳ بود. تعداد ۷ نفر بهصورت هدفمند از جامعه متخصصان و تعداد ۲۲۸ نفر به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای از جامعه پژوهشگران بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شد. در راستای هدف پژوهش و با مشخص کردن همپوشانیهای موجود در منابع و مصاحبههای نیمه ساختاریافته با متخصصان و جمعبندی آنها به استخراج مؤلفهها و نشانگرهای همکاری علمی و سپس تدوین مقیاس همکاریهای علمی پرداخته شد. روایی محتوایی مقیاس با استفاده از شاخص نسبت روایی محتوایی و روایی سازه با استفاده از تحلیل عاملی تعیین شد. پایایی مقیاس، با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ ۸۸/۰ محاسبه شد. در نهایت مقیاس در قالب پنج عامل حاصل از ساختار عاملی شامل “سهم مشارکت در خلق دانش مشترک”، “مشارکت در مجامع علمی”، “همکاری در فرایند پژوهش”، ” آمادگیهای عاطفی- شناختی” و “آمادگیهای رفتاری همکاریهای علمی” تهیه شد. نتایج حاصل از اجرای مقیاس نشان داد، میزان عملکرد همکاریهای علمی پژوهشگران در سطح متوسط و نگرش پژوهشگران به همکاریهای علمی مثبت و در سطح بالا قرار دارد. همچنین، بین میزان عملکرد همکاری علمی پژوهشگران برحسب دانشکده، مرتبه علمی و جنسیت تفاوت معنیداری وجود دارد. با توجه به احراز روایی و پایایی مقیاس همکاریهای علمی، میتواند در پژوهشهای مربوط به همکاری علمی بهکار رود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.