مقاله ارزیابی خطرپذیری لرزه ای پل‌های شهر بابلسر در حالت بهره‌برداری با استفاده از روش FMEA-FUZZY


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله ارزیابی خطرپذیری لرزه ای پل‌های شهر بابلسر در حالت بهره‌برداری با استفاده از روش FMEA-FUZZY دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی خطرپذیری لرزه ای پل‌های شهر بابلسر در حالت بهره‌برداری با استفاده از روش FMEA-FUZZY  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی خطرپذیری لرزه ای پل‌های شهر بابلسر در حالت بهره‌برداری با استفاده از روش FMEA-FUZZY،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی خطرپذیری لرزه ای پل‌های شهر بابلسر در حالت بهره‌برداری با استفاده از روش FMEA-FUZZY :

تعداد صفحات :۲۴

پل­ها با هر شکل سازه­ای و با هر نوع مصالحی که ساخته شوند، دیر یا زود اثرات فرسودگی در آنها ظاهر می­شود. در نوع و میزان این فرسودگی­ها و میزان گسترش آنها عوامل متعددی تاثیرگذار می­باشند. هر یک از این عوامل چنانچه مورد توجه و رسیدگی قرار نگیرند، منجر به کاهش عمر مفید سازه خواهند شد. در این پژوهش پس از بررسی­های انجام شده با استفاده از روش FMEA-FUZZY، مشخص شد که زلزله به عنوان مهمترین و تاثیرگذارترین عامل خرابی پل­ها در حالت بهره‌برداری است. به همین دلیل به بررسی دقیق زلزله وارده به پل­های شهر بابلسر، که یکی از مهمترین شهرهای توریستی کشورمان بوده و پلهای این شهر دونیمه شرقی و غربی این شهر را به متصل نموده و نقش حیاتی در این شهر را داراست، پرداخته شده و پس از مدلسازی پل­ها در نرم­افزار SAP2000 ، احتمال خرابی هر یک از اجزای سازه­ای پل محاسبه گردید. سپس با استفاده از روش FMEA-FUZZY میزان ریسک هر یک از پل­ها در برابر زلزله تعیین شده است. تفاوت رویکرد ارایه شده در این پژوهش با پژوهش­های پیشین در این است که با استفاده از این رویکرد می­توان با بودجه­ای مشابه حالات قبلی، وضعیت کلیه پل­ها را اصلاح نموده و به حالت نسبتا مناسبی رساند در صورتی که در پژوهش­های پیشین، با استفاده از روش‌های تصمیم­گیری­چند معیاره فقط پلی که در بحرانی­ترین حالت بوده را به عنوان پل بحرانی انتخاب نموده و کل بودجه ابتدا برای این پل صرف می­گردید. نتایج حاصل نشان می­دهد که هر کدام از پل­ها در چه پارامترهایی دارای ضعف می­باشند بنابراین لازم است تمهیدات لازم در جهت مقاوم­سازی این پل­هادر برابر زلزله انجام گیرد تا از مشکلات احتمالی به وجود آمده در اثر بروز زلزله بر روی این پل­ها جلوگیری به عمل آید. در نهایت نتایج نشان می­دهد که کمانش پایه­های فلزی در پل اول و دوم در ضرورت اصلاح قرار دارند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.