مقاله خواندن با/برای کودکان: مطالعه موردی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان بابل


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله خواندن با/برای کودکان: مطالعه موردی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان بابل دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله خواندن با/برای کودکان: مطالعه موردی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان بابل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله خواندن با/برای کودکان: مطالعه موردی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان بابل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله خواندن با/برای کودکان: مطالعه موردی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان بابل :

تعداد صفحات :۲۱

زمینه: کودکان به عنوان آینده سازان جامعه نیاز به مهارت­های مختلفی دارند که می­توان از راه خواندن کتاب­های ارزشمند، این مهارت­ها را به آنها آموزش داد. هدف: هدف اصلی این پژوهش، شناسایی روش مناسب خواندن برای کودکان (خواندن با کودکان یا برای کودکان) است. روش/ مواد: روش تحقیق، توصیفی از نوع کیفی است و به روش علی- مقایسه­ای و از طریق مصاحبه انجام شده است. در این پژوهش، تعداد ۲۵ نفر از دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی یک مدرسه دخترانه در شهر بابل به عنوان نمونه انتخاب شدند. کتاب “ایوانی رو به جاده” به پنج روش برای آنها خوانده شد. در هر روش پس از پایان داستان، مصاحبه­ای کوتاه در قالب یک گفتگوی دوستانه توسط مربی با کودکان انجام گرفت و داده­های مستخرج مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته­ها: یافته­های پژوهش نشان داد که در میان پنج روش مورد استفاده خواندن مربی همراه کودکان به صورت انفرادی بالاترین میزان درک پیام توسط دانش‌آموزان را داشته است. علاوه بر آن اکثر دانش آموزان تمایل داشته­اند که خواندن به صورت گروهی و توسط خودشان انجام گیرد. اکثر کودکان تمایل دارند خواندن توسط پدر و مادرشان انجام شود. نتایج: کودکان به فعالیت­های گروهی و خواندن و قصه­گویی در گروه به ویژه توسط خودشان علاقه بیشتری داشته­اند. بنابراین می­توان با برنامه­ریزی دقیق، ایجاد عادت به خواندن را از بنیاد خانواده پایه­گذاری کرد و بعد در محیط­های عمومی با ایجاد گروه­های کتابخوانی و قصه­گویی؛ این امر را در آنها نهادینه نمود. کاربردهای احتمالی: نتایج و یافته­های این پژوهش می­تواند به اولیا، مدیران آموزش و پرورش و کتابخانه­ها در برنامه­ریزی دقیق برای ایجاد عادت به خواندن در کودکان کمک شایانی کند. ارزش/اصالت: با توجه به اهمیت خواندن با کودکان و یا برای کودکان در ایجاد عادت به خواندن، و از آن­جایی که تاکنون پژوهش خاصی در این زمینه انجام نشده، پژوهش حاضر هم نوآوری لازم را دارد و هم انجام آن ضروری به نظر می­رسد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.