مقاله روشهای ارزیابی کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله روشهای ارزیابی کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله روشهای ارزیابی کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله روشهای ارزیابی کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله روشهای ارزیابی کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی :

تعداد صفحات:۲۰

چکیده:

ارزیابی کیفیت « مراقبتهای بهداشتی و درمانی به عنوان دروازه ورودی » ارتقای کیفیت « مراقبتها در نظر گرفته می شود . ولی ارزیابی کیفیت مراقب تهای بهداشتی و درمانی با توجه به ابعاد و جنبه های مختلف آن و نیز پیچیده بودن فرایندهای مراقبتی، کار ساده ای نبوده و نیازمند ابزارهای دقیق و معتبری است
مروری بر مطالعات : از اواخر دهه ۱۹۱۰ که ارزیابی کیفیت مراقبتهای بهداشتی و درمانی جنبه علمی تری به خود گرفت، تا اواخر دهه ۱۹۸۰که فلسفه » مدیریت جامع کیفیت « به عنوان یک رویکرد مهم مدیریتی برای سازمانهای بهداشتی و درمانی مطرح شد، فرایند ارزیابی کیفیت به » استانداردسازی و اندازه گیری این استانداردها « محدود می شد . ولی در متون دو دهه اخیر با استناد به فلسفه مدیریت جامع کیفیت، ارزیابی کیفیت از اندازه گیری استانداردها به سمت » اندازه گیری میزان رضایت مشتریان « تغییر جهت داده است . هدف از این کار تصمیم گیری درباره ارتقای فرایندهای سازمانی در راستای تامین نیازها و انتظارات مشتریان است . در نتیجه علاوه بر اندازه گیری رضایت م شتریان، می بایستی عملکرد فرایندها نیز به طور مرتب مورد ارزیابی و
پایش قرار گیرد .
بحث و نتیجه گیری : برای تعیین نیازها و انتظارات مشتریان و نیز پایش عملکرد فرایندها نیاز به ابزارهای دقیق و معتبری وجود دارد، تا با استناد به نتایج آنها، در مورد فرایندهای سازما نی تصمیمات صحیحی اتخاذ شود . یکی از راه های معتبر تعیین نیازها و انتظارات مشتریان سازمانهای بهداشتی و درمانی، استفاده از » پرسشنامه رضایت سنجی « است . برای ارزیابی عملکرد فرایندها نیز، تنها ابزار موجود » نمودارهای کنترل « می باشد . در این مقاله با اشاره به مهمت رین و رایجترین روشهای ارزیابی کیفیت مراقبتهای بهداشتی و درمانی و ذکر نقاط قوت و ضعف هر کدام، سعی شده است جایگاه دو ابزار آماری مورد استفاده در برنامه های ارتقای کیفیت یعنی پرسشنامه رضایت سنجی برای شنیدن » صدای مشتری « و نمودارهای کنترل برای شنیدن » صدای
فرایند « و نحوه ارتباط این دو ابزار، در درون روشهای ارتقا و فلسفه مدیریت جامع کیفیت بازگو شود . چرا که این فلسفه است که به روشها و ابزار آماری معنی می دهد . در غیر این صورت بهترین و دقیقترین ابزار ارزیابی کیفیت نه تنها کمکی به رشد و تعالی سازمان نمی کند، بلکه موجب هدر رفتن منابع سازمانی می شود

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.