مقاله ارزیابی رابطه ساختار بازار و قیمت گذاری در صنایع ایران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله ارزیابی رابطه ساختار بازار و قیمت گذاری در صنایع ایران دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله ارزیابی رابطه ساختار بازار و قیمت گذاری در صنایع ایران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی رابطه ساختار بازار و قیمت گذاری در صنایع ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله ارزیابی رابطه ساختار بازار و قیمت گذاری در صنایع ایران :
تعداد صفحات :۳۲
بر مبنای نظریات اقتصاد صنعتی انتظار بر آن است که، در بازارهایی با شدت تمرکز بالا ، شکاف میان قیمت و هزینه نهایی بالا باشد و در صنایعی که شدت تمرکز اندک است، قیمت بهصورت حدی بهسمت هزینه نهایی میل کند. در این مقاله با بررسی ۵۳ صنعت در کد چهار رقمیISIC، الگوی قیمت گذاری در صنایع متمرکز و غیر متمرکز ارزیابی شده است. با توجه به یافتههای این پژوهش، مهمترین صنایعی که شدیداً متمرکزند و حاشیه سود بسیار بالا دارند عبارتاند از: “تولید مواد پلاستیکی به شکل اولیه و ساخت لاستیک مصنوعی”، “تولید کود شیمیایی و ترکیبات ازت”، “تولید مالتا و ماءالشعیر “، ” انتشار کتاب و بروشور و کتابهای موسیقی و سایر نشریات”، “تولید فرآوردههای نفتی تصفیه شده” و”تولید محصولات سرامیکی نسوز”. در تمامی صنایع نامبرده الگوی قیمتگذاری بهصورت بوده است. همچنین از مهمترین صنایع با شدت تمرکز بالا و مارک آپ بسیار پایین در بخش صنعتی ایران میتوان به صنایعی مانند “فعالیتهای خدماتی مربوط به چاپ “، “تولید موتورهای برق و ژنراتور و ترانسفورماتور”، “پاک کردن و درجه بندی و بسته بندی پسته”، “تولید ماشین آلات کشاورزی و جنگلداری ” و “تولید الیاف مصنوعی” اشاره نمود. در این صنایع، قیمت بسیار نزدیک هزینه نهایی بوده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.