مقاله تأثیر آموزش مهارت نظمجویی هیجان مبتنی بر رفتار درمانی دیالکتیک در وسوسهی افراد مبتلا به سوء مصرف مواد: مطالعهی تک آزمودنی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تأثیر آموزش مهارت نظمجویی هیجان مبتنی بر رفتار درمانی دیالکتیک در وسوسهی افراد مبتلا به سوء مصرف مواد: مطالعهی تک آزمودنی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تأثیر آموزش مهارت نظمجویی هیجان مبتنی بر رفتار درمانی دیالکتیک در وسوسهی افراد مبتلا به سوء مصرف مواد: مطالعهی تک آزمودنی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر آموزش مهارت نظمجویی هیجان مبتنی بر رفتار درمانی دیالکتیک در وسوسهی افراد مبتلا به سوء مصرف مواد: مطالعهی تک آزمودنی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تأثیر آموزش مهارت نظمجویی هیجان مبتنی بر رفتار درمانی دیالکتیک در وسوسهی افراد مبتلا به سوء مصرف مواد: مطالعهی تک آزمودنی :
تعداد صفحات :۱۶
چکیده
مقدمه: در فرایند درمان و پیشگیری از بازگشت اعتیاد، حالتهای هیجانی منفی و مثبت، و وسوسه از مهمترین عوامل خطر بازگشت میباشد. هدف مطالعهی حاضر بررسی اثربخشی آموزش مهارت نظمجویی هیجان مبتنی بر رفتار درمانی دیالکتیک در کاهش وسوسهی افراد مبتلا به سوء مصرف مواد بود.
روش: پژوهش در چارچوب طرحهای تجربی تک آزمودنی با استفاده از طرح خطوط پایه چندگانهی پلکانی اجرا شد. بر اساس میزان تمایل به شرکت در مطالعه، مصاحبهی تشخیصی ساختار یافته و ملاکهای ورود، از میان بیماران مرد مبتلا به سوء مصرف مواد، سه نفر به صورت تصادفی انتخاب شدند. هر سه آزمودنی به صورت انفرادی در خلال ده جلسه تحت آموزش مهارت نظمجویی هیجان مبتنی بر رفتار درمانی دیالکتیک قرار گرفتند. به منظور سنجش وسوسه از نسخهی فارسی پرسشنامهی عقاید وسوسه انگیز (بک، ۱۹۹۳) استفاده شد.
یافتهها: آموزش مهارت نظمجویی هیجان مبتنی بر رفتار درمانی دیالکتیک به آزمودنیهای پژوهش موجب کاهش چشمگیر نمرات وسوسه در مقیاس عقاید وسوسهانگیز شد، به طوری که نمرات در طی ده جلسهی مداخلهی آموزشی کاهش قابل توجهی نسبت به نمرات خط پایه داشتند. بازبینی دیداری نمودارهای اثربخشی و اندازهی ضریب تأثیر نیز بیانگر کاهش معنادار و قابل توجّه شدت وسوسهی آزمودنیها بود.
نتیجهگیری: آزمودنیهای مداخلات آموزشی نظمجویی هیجان مبتنی بر رفتار درمانی دیالکتیک میتواند در انتخاب راهبردهای مقابلهای با وسوسه مؤثر واقع شود و تلویحات کاربردی مطلوبی در زمینه درمان و پیشگیری از بازگشت سوء مصرف مواد دارد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.