مقاله رابطه بین راهبردهای مقابله ای با کیفیت زندگی: نقش واسطه‌ای مهارت های تنظیم شناختی هیجان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله رابطه بین راهبردهای مقابله ای با کیفیت زندگی: نقش واسطه‌ای مهارت های تنظیم شناختی هیجان دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رابطه بین راهبردهای مقابله ای با کیفیت زندگی: نقش واسطه‌ای مهارت های تنظیم شناختی هیجان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رابطه بین راهبردهای مقابله ای با کیفیت زندگی: نقش واسطه‌ای مهارت های تنظیم شناختی هیجان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رابطه بین راهبردهای مقابله ای با کیفیت زندگی: نقش واسطه‌ای مهارت های تنظیم شناختی هیجان :

تعداد صفحات :۲۴

مقدمه: پژوهش حاضر با هدف بررسی سهم معنادار راهبردهای مقابله­ای بواسط سبک­های شناختی تنظیم هیجان در کیفیت زندگی دانشجویان انجام شد.

روش: روش پژوهش حاضر از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر، کلیه دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان را در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۲-۹۳ شامل می­شد. شرکت­کنندگان نیز ۳۴۰ دانشجوی دختر و پسر بودند که به روش نمونه­گیری خوشه­ای چند مرحله­ای از سیزده دانشکده انتخاب شدند. برای اندازه­گیری متغیر پژوهش از مقیاس­های تنظیم شناختی هیجان، (CERQ) راهبردهای مقابله­ای (WOCQ) و فرم کوتاه پرسشنامه­ی کیفیت زندگی سازمان جهانی بهداشت ( (WHO-QOL-BREF1 استفاده شد. داده­های جمع­آوری شده از طریق تحلیل مسیر و مدل­یابی معادلات ساختاری تحلیل شدند.

یافته­ها: یافته­ها نشان داد که : الف) راهبردهای مقابله­ای مسأله­مدار و هیجان­مدار با میانجی­گری سبک­های شناختی تنظیم هیجان پیش­بین قدرتمند و معنادارتری برای کیفیت زندگی دانشجویان محسوب شدند. اثر استاندارد شده سبک­های شناختی تنظیم هیجان مثبت و منفی بر کیفیت زندگی دانشجویان معنادار بود. ب) رابطه معناداری بین راهبردهای هیجان­مدار و کیفیت زندگی یافت نشد و راهبردهای مقابله­ای مسأله­مدار از لحاظ آماری رابطه معناداری با کیفیت زندگی داشت. ج) سبک­های شناختی تنظیم مثبت و منفی هیجان رابطه معناداری را با کیفیت زندگی نشان داد.

نتیجه­گیری: با وجود تمام محدودیت­هایی که افراد در دوره­ دانشجویی تجربه می­کنند، ارتقاء شایستگی­ها و توانش­های هیجانی از طریق آموزش سبک­های صحیح تنظیم هیجانی در قالب بسته­های آموزشی معتبر شناختی-رفتاری و سبک­های مسأله­مدار کنارآمدن با خواست­ها و محدودیت­های تنش­زای محیط جهت غنی­سازی کیفیت زندگی این قشر پرنفوذ جامعه امکان­پذیر است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.