مقاله رابطه بین راهبردهای مقابله ای با کیفیت زندگی: نقش واسطهای مهارت های تنظیم شناختی هیجان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله رابطه بین راهبردهای مقابله ای با کیفیت زندگی: نقش واسطهای مهارت های تنظیم شناختی هیجان دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله رابطه بین راهبردهای مقابله ای با کیفیت زندگی: نقش واسطهای مهارت های تنظیم شناختی هیجان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رابطه بین راهبردهای مقابله ای با کیفیت زندگی: نقش واسطهای مهارت های تنظیم شناختی هیجان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله رابطه بین راهبردهای مقابله ای با کیفیت زندگی: نقش واسطهای مهارت های تنظیم شناختی هیجان :
تعداد صفحات :۲۴
مقدمه: پژوهش حاضر با هدف بررسی سهم معنادار راهبردهای مقابلهای بواسط سبکهای شناختی تنظیم هیجان در کیفیت زندگی دانشجویان انجام شد.
روش: روش پژوهش حاضر از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر، کلیه دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان را در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۲-۹۳ شامل میشد. شرکتکنندگان نیز ۳۴۰ دانشجوی دختر و پسر بودند که به روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای از سیزده دانشکده انتخاب شدند. برای اندازهگیری متغیر پژوهش از مقیاسهای تنظیم شناختی هیجان، (CERQ) راهبردهای مقابلهای (WOCQ) و فرم کوتاه پرسشنامهی کیفیت زندگی سازمان جهانی بهداشت ( (WHO-QOL-BREF1 استفاده شد. دادههای جمعآوری شده از طریق تحلیل مسیر و مدلیابی معادلات ساختاری تحلیل شدند.
یافتهها: یافتهها نشان داد که : الف) راهبردهای مقابلهای مسألهمدار و هیجانمدار با میانجیگری سبکهای شناختی تنظیم هیجان پیشبین قدرتمند و معنادارتری برای کیفیت زندگی دانشجویان محسوب شدند. اثر استاندارد شده سبکهای شناختی تنظیم هیجان مثبت و منفی بر کیفیت زندگی دانشجویان معنادار بود. ب) رابطه معناداری بین راهبردهای هیجانمدار و کیفیت زندگی یافت نشد و راهبردهای مقابلهای مسألهمدار از لحاظ آماری رابطه معناداری با کیفیت زندگی داشت. ج) سبکهای شناختی تنظیم مثبت و منفی هیجان رابطه معناداری را با کیفیت زندگی نشان داد.
نتیجهگیری: با وجود تمام محدودیتهایی که افراد در دوره دانشجویی تجربه میکنند، ارتقاء شایستگیها و توانشهای هیجانی از طریق آموزش سبکهای صحیح تنظیم هیجانی در قالب بستههای آموزشی معتبر شناختی-رفتاری و سبکهای مسألهمدار کنارآمدن با خواستها و محدودیتهای تنشزای محیط جهت غنیسازی کیفیت زندگی این قشر پرنفوذ جامعه امکانپذیر است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.