مقاله اعتباریابی و پایایی سنجی پرسشنامه باورهای وسواسی: نسخه کودک و نوجوان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله اعتباریابی و پایایی سنجی پرسشنامه باورهای وسواسی: نسخه کودک و نوجوان دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اعتباریابی و پایایی سنجی پرسشنامه باورهای وسواسی: نسخه کودک و نوجوان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اعتباریابی و پایایی سنجی پرسشنامه باورهای وسواسی: نسخه کودک و نوجوان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اعتباریابی و پایایی سنجی پرسشنامه باورهای وسواسی: نسخه کودک و نوجوان :

تعداد صفحات :۱۸

مقدمه: وسواس در کودکان و نوجوانان، علی‌رغم داشتن سیری بسیار ناتوان‌کننده، همواره مورد بی‌توجهی قرار‌گرفته است. در‌واقع، ماهیت مرموز و پنهان این اختلال است که در تعامل با فرایند رشد تابلویی پیچیده ترسیم کرده است که پی‌آمد آن بالطبع درمان دشوار این اختلال است.هدف پژوهش حاضراعتباریابی و پایایی­سنجی پرسشنامه باورهای وسواسی کودک و نوجوان بود. روش: بدین منظور ۳۲۴ نفر دانش‌آموزان شهر اصفهان و ۱۵ نفر نوجوان مبتلا به وسواس فکری-عملی ۱۷-۱۴ سال مورد آزمون قرار گرفتند. یافته‌ها: تحلیل عاملی اکتشافی به روش مؤلفه‌های اصلی با چرخش واریماکس چهار عامل را برای پرسشنامه باورهای وسواسی نوجوان استخراج نمود که به ترتیب عبارتند از: اهمیت/کنترل افکار، کمال‌گرایی/یقین، مسئولیت‌پذیری، برآورد تهدید. نتایج همبستگی بالا پرسشنامه وسواس مادزلی با پرسشنامه پرسشنامه باورهای وسواسی نوجوان و همبستگی متوسط مقیاس ییل- براون با پرسشنامه باورهای وسواسی نوجوان را نشان داد. همبستگی متوسط بین پرسشنامه‌های اضطراب و افسردگی با پرسشنامه باورهای وسواسی نوجوان دیده شد. ضریب پایایی بازآزمایی در فاصله دو هفته برای کل پرسشنامه ۶۷/۰ و آلفای کرونباخ ۸۱/۰ به دست‌آمد. نتایج آزمون t مستقل، نشان داد که بین میانگین نمرات جنسیت تفاوت معناداری وجود ندارد. نتایج t جهت بررسی تفاوت میانگین نمرات دو گروه بالینی و عادی نشان‌دهنده تفاوت معنادار بین دو گروه بود. نتیجه‌گیری: همبستگی بالای این چهار عامل نشان‌دهنده‌ی همگرایی این عوامل است که هدف سنجش آزمون پرسشنامه باورهای وسواسی نوجوان را تأمین می‌کند. بنابراین می‌توان چنین پیش‌بینی کرد که میان باورها و علائم وسواسی می‌تواند ارتباط محکمی وجود داشته باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.