مقاله اثربخشی درمان گروهی پذیرش و تعهد (ACT) بر اختلال استرس پس آسیبی (PTSD)، سبک مقابلهای و خودکارآمدی در دختران مبتلا به سوگ نابهنجار
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله اثربخشی درمان گروهی پذیرش و تعهد (ACT) بر اختلال استرس پس آسیبی (PTSD)، سبک مقابلهای و خودکارآمدی در دختران مبتلا به سوگ نابهنجار دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اثربخشی درمان گروهی پذیرش و تعهد (ACT) بر اختلال استرس پس آسیبی (PTSD)، سبک مقابلهای و خودکارآمدی در دختران مبتلا به سوگ نابهنجار کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی درمان گروهی پذیرش و تعهد (ACT) بر اختلال استرس پس آسیبی (PTSD)، سبک مقابلهای و خودکارآمدی در دختران مبتلا به سوگ نابهنجار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله اثربخشی درمان گروهی پذیرش و تعهد (ACT) بر اختلال استرس پس آسیبی (PTSD)، سبک مقابلهای و خودکارآمدی در دختران مبتلا به سوگ نابهنجار :
تعداد صفحات :۲۱
مقدمه: درمان PTSD از چالش انگیزترین موضوعات بالینی و بهداشت روانی است. با توجه به هزینههای متعدد ناشی از آن، بازبینی پیشین تحقیقی برای دستیابی به سودمندترین گزینههای درمانی ضروری بهنظر میرسد. لذا، هدف این پژوهش بررسی اثربخشی درمان گروهی پذیرش و تعهد بر PTSD، سبک مقابلهای و خودکارآمدی در دختران مبتلا به سوگ نابهنجار بود.
روش: تحقیق از نوع نیمهتجربی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه گواه است. جامع آماری شامل کلی دختران داغدیده تحت سرپرستی بهزیستی کرمانشاه در ۱۳۹۴ بود، که براساس معیارهای ورود به پژوهش، معیارهای تشخیصی DSM-V و پرسشنامههای تأثیر حوادث کودکان، سوگ کودکان، سبکهای مقابلهای و خودکارآمدی ارزیابی و نمرات مقیاسها بهعنوان خط پایه تعیین شد. افرادیکه دارای بالاترین نمرات بودند با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و بهصورت تصادفی به گروههای آزمایش و گواه (۱۲=۲n=1n) تقسیم شدند. گروه آزمایشی ۸ جلسه مداخل درمانی هفتگی ۱۲۰ دقیقهای را دریافت نمود اما گروه گواه مداخلهای دریافت نکرد. اطلاعات بهدست آمده با ۱۹-SPSS و با روشهای آمار توصیفی و تحلیل کوواریانس چندمتغیری تجزیه و تحلیل شد.
یافته ها: نتایج پژوهش نشان دادکه تفاوت معناداری بین گروههای آزمایش و گواه در نمرات کلی PTSD، مؤلفههای افکار مزاحم و اجتناب، و خودکارآمدی وجود دارد (۰۵/۰>P). همچنین، در سبکهای مقابلهای مسألهمدار(T) و اجتنابی(A) تفاوت معناداری بین گروهها مشاهده گردید (۰۵/۰>P) اما این تفاوت در مقابله هیجانمدار(E) معنادار نبود (۰۵/۰<P).
نتیجه گیری: یافتههای پژوهش حاکی از کارایی این شیو نوظهور درمان شناختی-رفتاری است که بهنظر میرسد به علت تلفیق تکنیکهای شرقی در آن، برای بیماران ایرانی مناسبتر است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.