مقاله علم حضوری فطری به خدا از منظر عقل و نقل
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله علم حضوری فطری به خدا از منظر عقل و نقل دارای ۴۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله علم حضوری فطری به خدا از منظر عقل و نقل کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله علم حضوری فطری به خدا از منظر عقل و نقل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله علم حضوری فطری به خدا از منظر عقل و نقل :
تعداد صفحات :۴۳
علم فطری انسان به خدا، تقریباً مورد اتفاق همه اندیشمندان مسلمان است؛ اما درباره اینکه اولاً مراد از فطریبودن علم به خدا، کدام معنا از معانی فطرت و کدام نوع از علم (حصولی یا حضوری) است؛ ثانیاً اگر علم حصولی فطری به خدا وجود دارد، به کدام معنا از علم حصولی فطری است؛ و ثالثاً اینکه ادعای فطریبودن علم به خدا را چگونه میتوان اثبات کرد، اختلاف هایی وجود دارد. برای اثبات فطریبودن علم به خدا، غالباً به یکی از راههای شهود، نقل و استقرای تاریخی استناد میشود. در این مقاله با هدف اثبات فطریبودن علم حضوری به خدا، نخست به تعیین معنای مورد نظر از فطری، تبیین انواع امور فطری، تبیین مفهوم علم حضوری فطری و معانی مختلف علم حصولی فطری به خدا پرداختهایم، سپس درصدد اثبات سه ادعا برآمدهایم: (۱) تنها دو دلیل اساسی برای اثبات علم فطری به خدا وجود دارد: الف) دلیل فلسفی، از راه ملاک علم حضوری، یعنی اتصال وجودی معلول به علت؛ ب) دلیل نقلی، از راه آیات شریفه قران کریم، بهویژه آیه میثاق و روایات مربوط به آنها. (۲) این دو دلیل، تنها علم حضوری فطری به خدا را اثبات میکنند. (۳) دلیلی عقلی بر اثبات علم حصولی فطری به خدا سراغ نداریم و آیه میثاق نیز بر علم حصولی به خدا دلالتی ندارد. راههای شهود و استقرای تاریخی نیز برای اثبات فطریبودن علم به خدا مفیدند؛ اما راه اول، راه همیشگی و همگانی نیست و راه دوم، مفید یقین نیست؛ البته این دو راه برای تأیید ادله دیگر و برای اقناع در شرایط خاص مفیدند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.