مقاله بازتاب فرامتن تاریخی در سوگ سرودههای دفاع مقدس (از ۱۳۵۹ تا پایان ۱۳۶۳ هـ. ش)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بازتاب فرامتن تاریخی در سوگ سرودههای دفاع مقدس (از ۱۳۵۹ تا پایان ۱۳۶۳ هـ. ش) دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بازتاب فرامتن تاریخی در سوگ سرودههای دفاع مقدس (از ۱۳۵۹ تا پایان ۱۳۶۳ هـ. ش) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بازتاب فرامتن تاریخی در سوگ سرودههای دفاع مقدس (از ۱۳۵۹ تا پایان ۱۳۶۳ هـ. ش)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بازتاب فرامتن تاریخی در سوگ سرودههای دفاع مقدس (از ۱۳۵۹ تا پایان ۱۳۶۳ هـ. ش) :
تعداد صفحات :۲۹
شعر دفاع مقدس، یکی از جریانهای ادبی معاصر است که حول محور پدیده جنگ عراق علیه ایران، شکل گرفته است. به واقع، جنگ به منزله فرامتنی تاریخی و زمانمند با زمینههای بروز، سیر تاریخی و پیامدهای مشخص، میتواند فینفسه عاملی برای ایجاد جریانی ادبی باشد. شعر دفاع مقدس به دو دوره تاریخی -ادبی (۵۹ـ۶۳ و ۶۴ـ۶۷) قابل تقسیم است که هر یک دارای ویژگیهای متمایزی است. گونه سوگسرایی (رثا) یکی از جریانهای عمده فرامتنمحور در دوره اول است و حول محور فرامتن تاریخی – اجتماعی «شهادت» شکل گرفته است. بر این اساس، «شهادت افراد خاص»، «شهادت در معنای کلی» و «رویدادهای ناگوار در تاریخ جنگ» از محورهای اصلی انگارهای محسوب میشود. قالب شعری مسلط بر آن غزل و تاریخ سرایش آثار، متمرکز بر سالهای نخستین جنگ (۱۳۶۰ و ۱۳۶۱) است. این سالها دربرگیرنده چند عملیات بزرگ است که جامعه ایرانی در اثنای آن با فرامتن تاریخی – اجتماعی «شهادت افراد»، روبهرو شد. سوگسرایی، در این دوره، جریانی سنتگرا در فرم و محتوا قلمداد میشود و بررسی ساختار سهگانه «موسیقایی، بلاغی و انگارهای» آن، نشاندهنده انطباق متن بر واقعیت و دوری از قطب تخییل است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.