مقاله بررسی ارتباط بین رقابت در بازار محصول و مدیریت سود (مورد مطالعه: شرکتهای پذیرفتهشده در سازمان بورس اوراق بهادار تهران)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی ارتباط بین رقابت در بازار محصول و مدیریت سود (مورد مطالعه: شرکتهای پذیرفتهشده در سازمان بورس اوراق بهادار تهران) دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی ارتباط بین رقابت در بازار محصول و مدیریت سود (مورد مطالعه: شرکتهای پذیرفتهشده در سازمان بورس اوراق بهادار تهران) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی ارتباط بین رقابت در بازار محصول و مدیریت سود (مورد مطالعه: شرکتهای پذیرفتهشده در سازمان بورس اوراق بهادار تهران)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی ارتباط بین رقابت در بازار محصول و مدیریت سود (مورد مطالعه: شرکتهای پذیرفتهشده در سازمان بورس اوراق بهادار تهران) :
تعداد صفحات :۲۴
در ادبیات نظری بحث درباره مفید یا مضر بودن رقابت در بازار محصول، بحثی ناتمام است. برخی از پژوهشها نشان دادند که رقابت، یک عامل کنترلکننده رفتار مدیریت از طریق ایجاد اطلاعات اضافی درباره ارزیابی عملکرد است؛ در حالیکه گروهی دیگر از پژوهشها به این نتیجه رسیدند که رقابت رکود مدیریتی را افزایش میدهد. در این پژوهش، بررسی شده است که آیا رقابت در بازار محصول بر مدیریت سود اثر میگذارد .بنابراین، هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه بین رقابت در بازار محصول و مدیریت سود است. این پژوهش از نوع مطالعه توصیفی – همبستگی مبتنی بر تحلیل دادههای ترکیبی است که به بررسی ۹۹ شرکت پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار در طی دوره زمانی ۱۳۹۰- ۱۳۸۶ میپردازد. برای آزمون رابطه بین رقابت در بازار محصول و مدیریت سود از طریق فعالیتهای واقعی از مدل رگرسیون چند متغیره استفاده شد. همچنین، برای اندازهگیری رقابت در بازار محصول از شاخص Q توبین استفاده شد. نتایج نشان داد بین رقابت در بازار محصول و مدیریت سود مبتنی بر فعالیتهای واقعی، رابطه مثبت معناداری وجود دارد که بیانگر افزایش مدیریت سود بهواسطه افزایش رقابت در بازار محصول است، که این امر به کاهش کیفیت سود میانجامد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.