مقاله بررسی تطبیقی کتابهای مربوط به آیین نویسندگی در زبان عربی و «صبح الأعشی»
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی تطبیقی کتابهای مربوط به آیین نویسندگی در زبان عربی و «صبح الأعشی» دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی تطبیقی کتابهای مربوط به آیین نویسندگی در زبان عربی و «صبح الأعشی» کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تطبیقی کتابهای مربوط به آیین نویسندگی در زبان عربی و «صبح الأعشی»،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی تطبیقی کتابهای مربوط به آیین نویسندگی در زبان عربی و «صبح الأعشی» :
تعداد صفحات :۳۳
مقاله بررسی تطبیقی کتابهای مربوط به آیین نویسندگی در زبان عربی و «صبح الأعشی» علی زاهدپور * در زبان عربی کتابهای زیادی درباره شیوه نگارش و آداب آن، نیز ویژگیهای لازم برای نویسنده نوشته شده است. در مقاله حاضر، کتابهایی که از اوایل عصر اموی تا سده نهم هجری یعنی زمان تألیف کتاب «صبح الأعشی فی صناعه الإنشا» در زمینه آداب نویسندگی نوشته شده، معرفی و نقد شده و سپس با صبح الأعشی مقایسه گشته است. مقاله که با روش توصیفی ـ نقدی نگاشته شده، در بخش اول به معرفی اجمالی کتابهای مربوط به آداب نویسندگی، نیز نویسندگان آنها پرداخته است. سپس سبک این کتابها را معرفی کرده و به دنبال آن هر کدام را به بوته نقد کشانده است. در بخش دوم، نخست از زندگینامه قلقشندی سخن رفته است. سپس به طور خلاصه عناوین و موضوعات مهم کتاب وی ـ صبح الأعشی ـ ذکر گشته؛ آنگاه میان این کتاب و دیگر کتابهای مرتبط, مقایسه شده است. دلیل پرداختن به کتاب صبح الأعشی شهرت چشمگیر آن در زمینه آداب نویسندگی است. علاوه بر آنکه از نفیسترین نوشتههای عصر انحطاط ادبی به شمار میرود و صاحبنظران آن را دائره المعارف علوم زمان خود دانستهاند. واژگان کلیدی : آداب نویسندگی، ادوات نویسندگی، ویژگیهای نویسندگان، صبح الأعشی، قلقشندی * دانشجوی دکترای زبان و ادبیات عربی دانشگاه اصفهان.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.