مقاله ضرورت بازتعریف نقش عقل برای تحول در نظام آموزشی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله ضرورت بازتعریف نقش عقل برای تحول در نظام آموزشی دارای ۵۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله ضرورت بازتعریف نقش عقل برای تحول در نظام آموزشی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ضرورت بازتعریف نقش عقل برای تحول در نظام آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله ضرورت بازتعریف نقش عقل برای تحول در نظام آموزشی :
تعداد صفحات :۵۵
این مقاله دو هدف را دنبال می کند: یکی شرح چگونگی افول مرتبه عقل و تغییر نقش آن و دیگری تبیین ضرورت بازتعریف عقل و نقش آن در شکلگیری تحولات نظام آموزشی. بدین منظور رابطه تحولات علم با تغییرات پدید آمده در جایگاه و قلمرو عقل شرح داده میشود. لحاظ کردن عقل بهمثابه یک حقیقت نفسالامری و برداشت متافیزیکی از آن همچون هوشمندی جاری در تمام جهان، نقش تعیینکنندهای به عقل در ارزیابی، تعیین ملاکات ترجیح و در نهایت راهبری میبخشد. این تعریف از عقل متضمن درکی ازساختار عقلانی جهان است در حالی که مدلهای تبیینکننده حرکت که در علم فیزیک و زیستشناسی توسعه یافته، با چنین برداشتی از عقل سازگار نیست.ملاحظه عقل بهمثابه یک امر انسانی یا شخصی، درونی و وابسته به مغز که با عنوان ذهن و در برابر عین مورد توجه قرار میگیرد با توسعه علم و فناوری همراه شد و آموزش علم را با نگرش مادیگرا پیوند زد و به رواج برداشتی کمک نمود که جهان هستی را یک ساختار غیرعقلانی، جبری، خنثی، بیهنجار و بیهدف تلقی میکند. عقلزدایی از جهان و شخصیسازی عقل، متضمن الزامات نظری و عملی مختلف برای آموزش علم است و راهبردهای آموزشی را به سیاستهای اقتصادی گروههای مسلط گره میزند. حفظ استقلال نظام آموزشی و تحول هدفمند آن بهلحاظ نظری درگرو بازتعریف عقل است و بهلحاظ عملی به نقش عقل در هدفگذاری وتعیین ملاکات ترجیح وابسته میباشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.