مقاله سخن هست گنجی که من یافتم
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله سخن هست گنجی که من یافتم دارای ۳۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله سخن هست گنجی که من یافتم کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سخن هست گنجی که من یافتم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله سخن هست گنجی که من یافتم :
تعداد صفحات :۳۸
هرچند ادبیات و فرهنگ تاجیکی همواره با تحولات و دگرگونیهای بزرگ اجتماعی بوده، هرگز در هیچ مقطع تاریخی قدرت و تواناییاش را ازدست نداده است. سد نوزدهم یکی از دورههای بسیار بااهمیت در تاریخ ادب و فرهنگ تاجیک است. شرایط خاص تاریخی حاکم بر این دوره سبب شده بود که تاجیکستان در شرایط سیاسی و اجتماعی دشواری بهسر برد. در نیم اول عصر نوزدهم ادبیات تاجیک در روند ادبی «دوزبانی» (ازبکی و تاجیکی) قرار داشت. در رهایی از این حالت و برای گسترش ادبیات فارسیزبان جریان روشنگرایی و معارفپروری نقش مهمی ایفا کرد. از نمایندگان مهم این جریان که نقشی انکارناپذیر در روشنگری و بیداری مردم تاجیک داشت، احمد دانش است. یکی از پیروان احمد دانش در اواخر سد نوزدهم که در عمر نهچندان طولانی خود، میراث گرانبهایی به یادگار گذاشت، شمسالدین شاهین است که در این مقاله شرح مختصری از زندگی و آثار او آمده است. شاهین در مکتب بزرگ ادبیات کلاسیک فارسی و تاجیکی به کمال رسیده و مهارت بلند شاعری حاصل کرده است. از این شاعر جوانمرگ غزلیات و قصیده، مسدسات و مخمسات، ترجیعبند و ترکیببند، قطعه، رباعی، و آثاری چون داستان لیلی و مجنون، مثنوی ناتمام تحف دوستان و اثر منثور بدایعالصنایع باقی مانده است که هرکدام از مهارت و قابلیت او شهادت میدهند. جسارت شاهین در تنقید و نکوهش ترتیبات اجتماعی و نظام مملکتداری بهشدت متأثر از احمد دانش است. بررسی آثار شاهین نشان از مقام ویژ او در ادبیات تاجیک نیم دوم سد نوزدهم بهمثاب شاعر و نویسند پیشقدم دارد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.