مقاله چارچوب برنامه درسی مبتنی بر توسعه سواد اطلاعاتی در دوره ابتدایی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله چارچوب برنامه درسی مبتنی بر توسعه سواد اطلاعاتی در دوره ابتدایی دارای ۳۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله چارچوب برنامه درسی مبتنی بر توسعه سواد اطلاعاتی در دوره ابتدایی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله چارچوب برنامه درسی مبتنی بر توسعه سواد اطلاعاتی در دوره ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله چارچوب برنامه درسی مبتنی بر توسعه سواد اطلاعاتی در دوره ابتدایی :
تعداد صفحات :۳۶
در دوران گذر از جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی، نظامهای آموزشی ناگزیر از تغییر و تحول متناسب با نیازمندیهای عصر کنونی میباشند. امروزه دانشآموزان نیازمند کسب مهارتهایی هستند که آنها را در امر پردازش و استفاده از اطلاعات تا رسیدن به دانشِ خودساخته یاری نماید و از آنان یادگیرندگانی مستقل و همیشگی بسازد که مدیر یادگیری خود باشند. از آنجا که رسیدن به یادگیری مادامالعمر، یکی از نتایج بلافصل سواد اطلاعاتی است؛ این امر در سایه کسب مهارتهای سواد اطلاعاتی محقق میشود. فراگیری مهارتهای سواد اطلاعاتی در سالهای اولیه مدرسه بدلیل زیربنایی بودن آموزش در این سنین، اهمیت ویژهای دارد. تحقیق حاضر با هدف ارائه چارچوبی برای برنامه درسی مبتنی بر توسعه سواد اطلاعاتی دانشآموزان دوره ابتدایی، انجام شد. به این منظور ابتدا با مطالعه منابع و متون مربوط، استانداردهای سواد اطلاعاتی و عناصر اساسی برنامه درسی تعریف و مشخص گشت. سپس با توجه به استانداردهای سواد اطلاعاتی و نیز با عنایت به نتایج حاصل از پژوهشهای نزدیک با موضوع تحقیق، ویژگیهای عناصر اساسی برنامه درسی (هدف، محتوا، راهبردهای یاددهی ـ یادگیری و روشهای ارزشیابی) بر مبنای توسعه سواد اطلاعاتی دانشآموزان دوره ابتدایی، استنباط و توصیف گردید و چارچوب کلی برنامه درسی مبتنی بر توسعه سواد اطلاعاتی دوره ابتدایی، تدوین و ارائه گشت. بر اساس این چارچوب، ویژگیهای هر یک از عناصر اساسی برنامه درسی به گونهای میباشد که در نهایت یک فراگیر مستقل، خودراهبر و پژوهنده و یادگیرنده مادامالعمر را تربیت نماید.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.