مقاله چارچوب برنامه درسی مبتنی بر توسعه سواد اطلاعاتی در دوره ابتدایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله چارچوب برنامه درسی مبتنی بر توسعه سواد اطلاعاتی در دوره ابتدایی دارای ۳۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله چارچوب برنامه درسی مبتنی بر توسعه سواد اطلاعاتی در دوره ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله چارچوب برنامه درسی مبتنی بر توسعه سواد اطلاعاتی در دوره ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله چارچوب برنامه درسی مبتنی بر توسعه سواد اطلاعاتی در دوره ابتدایی :

تعداد صفحات :۳۶

در دوران گذر از جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی، نظام­های آموزشی ناگزیر از تغییر و تحول متناسب با نیازمندی­های عصر کنونی می­باشند. امروزه دانش­آموزان نیازمند کسب مهارت­هایی هستند که آنها را در امر پردازش و استفاده از اطلاعات تا رسیدن به دانشِ خود­ساخته یاری نماید و از آنان یادگیرندگانی مستقل و همیشگی بسازد که مدیر یادگیری خود باشند. از آنجا که رسیدن به یادگیری مادام­العمر، یکی از نتایج بلافصل سواد اطلاعاتی است؛ این امر در سایه کسب مهارت­های سواد اطلاعاتی محقق می­شود. فراگیری مهارت­های سواد اطلاعاتی در سال­های اولیه مدرسه بدلیل زیربنایی بودن آموزش در این سنین، اهمیت ویژه­ای دارد. تحقیق حاضر با هدف ارائه چارچوبی برای برنامه درسی مبتنی بر توسعه سواد اطلاعاتی دانش­آموزان دوره ابتدایی، انجام شد. به این منظور ابتدا با مطالعه منابع و متون مربوط، استانداردهای سواد اطلاعاتی و عناصر اساسی برنامه درسی تعریف و مشخص گشت. سپس با توجه به استانداردهای سواد اطلاعاتی و نیز با عنایت به نتایج حاصل از پژوهش­های نزدیک با موضوع تحقیق، ویژگی­های عناصر اساسی برنامه درسی (هدف، محتوا، راهبردهای یاددهی ـ یادگیری و روش­های ارزشیابی) بر مبنای توسعه سواد اطلاعاتی دانش­آموزان دوره ابتدایی، استنباط و توصیف گردید و چارچوب کلی برنامه درسی مبتنی بر توسعه سواد اطلاعاتی دوره ابتدایی، تدوین و ارائه گشت. بر اساس این چارچوب، ویژگی­های هر یک از عناصر اساسی برنامه درسی به گونه­ای می­باشد که در نهایت یک فراگیر مستقل، خودراهبر و پژوهنده و یادگیرنده مادام­العمر را تربیت نماید.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.