مقاله رابطه خودنظمدهی تحصیلی و مسئولیتپذیری با اضطراب امتحان دانشآموزان دختر
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله رابطه خودنظمدهی تحصیلی و مسئولیتپذیری با اضطراب امتحان دانشآموزان دختر دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله رابطه خودنظمدهی تحصیلی و مسئولیتپذیری با اضطراب امتحان دانشآموزان دختر کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رابطه خودنظمدهی تحصیلی و مسئولیتپذیری با اضطراب امتحان دانشآموزان دختر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله رابطه خودنظمدهی تحصیلی و مسئولیتپذیری با اضطراب امتحان دانشآموزان دختر :
تعداد صفحات :۲۴
اضطراب امتحان حالت تنشی است که میتواند به کاهش عملکرد تحصیلی، ضعف در یادگیری و کاهش سطح نمرههای درسی منجر گردد. پژوهش حاضر باهدف بررسی رابطه خودنظمدهی تحصیلی و مسئولیتپذیری با اضطراب امتحان در دانشآموزان دختر دبیرستانی انجام شد. طرح پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل تمامی دانشآموزان دختر شهرستان رشت در سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ بود که از میان آنها نمونهای به حجم ۱۲۸ نفر با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چندمرحلهای انتخاب شدند و به مقیاسهای خودنظمدهی تحصیلی (کانل و ریان، ۱۹۸۷)، مسئولیتپذیری (کردلو، ۱۳۸۹) و اضطراب امتحان (ابوالقاسمی و همکاران، ۱۳۷۵) پاسخ دادند. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین اضطراب امتحان با نمره کل خودنظمدهی تحصیلی و خردهمقیاسهای خودنظمدهی درونی و انگیزش درونی رابطه منفی و با خردهمقیاس خودنظمدهی بیرونی رابطه مثبت وجود دارد (۰۵/۰>p). همچنین نتایج نشان داد که بین اضطراب امتحان با خردهمقیاسهای احساس امنیت، حرمت خود، احساس تعلق و مسئولیتپذیری (تعهد درونی) رابطه منفی وجود دارد (۰۵/۰>p). نتایج تحلیل رگرسیون نیز نشان داد از میان متغیرهای پیشبین خردهمقیاسهای مسئولیتپذیری (تعهد درونی)، خودنظمدهی درونی و انگیزش درونی میتوانند بهطور سلسلهمراتبی ۳۵ درصد از تغییرات اضطراب امتحان در دانشآموزان دختر را بهطور معنادار پیشبینی کنند؛ بنابراین میتوان نتیجه گرفت که با تقویت خودنظمدهی تحصیلی و مسئولیتپذیری میتوان اضطراب امتحان را مدیریت کرد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.