مقاله بررسی وضعیت آموزش فلسفه در برنامهی درسی سه ساله اول دورهی ابتدایی از دیدگاه معلمان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی وضعیت آموزش فلسفه در برنامهی درسی سه ساله اول دورهی ابتدایی از دیدگاه معلمان دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی وضعیت آموزش فلسفه در برنامهی درسی سه ساله اول دورهی ابتدایی از دیدگاه معلمان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی وضعیت آموزش فلسفه در برنامهی درسی سه ساله اول دورهی ابتدایی از دیدگاه معلمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی وضعیت آموزش فلسفه در برنامهی درسی سه ساله اول دورهی ابتدایی از دیدگاه معلمان :
تعداد صفحات :۲۹
هدف از پژوهش حاضر بررسی میزان استفاده از مؤلفه های آموزش فلسفه در برنامه درسی سه ساله اول دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان می باشد. این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه آماری شامل ۲۸۰ نفر از معلمان دوره ابتدایی شهرستان لامرد در سال تحصیلی ۱۳۹۵-۱۳۹۴ می باشد که از این بین ۱۶۲ نفر با استفاده از فرمول کوکران و با استفاده از روش تصادفی منظم اعضای نمونه مشخص شدند. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بر اساس اهداف برنامهی آمـوزش فلسفه لیپمن می باشد. به منظور بررسی روایی، پرسشنامه در اختیار ۳۰ نفر از متخصصان حوزهی تعلیم و تربیت و سرگروههای آموزشی قرار گرفت و پس از انجام اصلاحات و تأیید روایی، پایایی ابزار با استفاده از روش آلفای کرونباخ ۸۸/. محاسبه شد. نتایج این پژوهش که حاصل ۱۵۳ پرسشنامه عودت داده شده بود نشان داد میزان استفاده از مؤلفههای توانایی تعقل، پرورش خلاقیت، رشد فردی و میان فردی و مؤلفهی درک اخلاقی در برنامه درسی سه سال اول دوره ابتدایی در سطح نسبتاً مطلوبی می باشد. همچنین میزان استفاده از توانایی مفهوم یابی در تجربه برای برنامه درسی پایه ی اول و سوم در سطح نسبتاً مطلوب و برای پایه دوم در سطح نامطلوبی ارزیابی شد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.