مقاله دیدگاه دانشآموزان دبیرستانى پیرامون منابع تأثیرگذار بر هویت دینیشان (مطالعه موردى شهرستان کرج)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله دیدگاه دانشآموزان دبیرستانى پیرامون منابع تأثیرگذار بر هویت دینیشان (مطالعه موردى شهرستان کرج) دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله دیدگاه دانشآموزان دبیرستانى پیرامون منابع تأثیرگذار بر هویت دینیشان (مطالعه موردى شهرستان کرج) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله دیدگاه دانشآموزان دبیرستانى پیرامون منابع تأثیرگذار بر هویت دینیشان (مطالعه موردى شهرستان کرج)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله دیدگاه دانشآموزان دبیرستانى پیرامون منابع تأثیرگذار بر هویت دینیشان (مطالعه موردى شهرستان کرج) :
تعداد صفحات :۲۸
هدف از انجام این پژوهش، شناسایی عوامل تأثیرگذار بر شکلگیری هویت دینی دانشآموزان شهرستان کرج بود. جامعه آماری، عبارت بودند از دبیرستانهای دختران شهرستان کرج که با روش نمونهگیری خوشهای از سه منطقه بالایشهر، مرکزشهر و پایینشهر، سه مدرسه انتخاب شدند.
روش این پژوهش، ترکیبی از نوع کمی و کیفی و ابزار پژوهش، پرسشنامه و مصاحبه بود. ابتدا برای انتخاب نمونه پژوهش، پرسشنامه سنجش دینداری خدایاری فرد و همکاران (۱۳۸۹) در کلاسهای پایه چهارم این دبیرستانها که در مجموع، ۲۳۰ نفر و میانگین سنی آنها ۱۷ سال و رشته تحصیلی آنها نظری (ریاضی، تجربی و انسانی) بود، اجرا گردید. بعد از اجرای پرسشنامه، ۶۵ نفر که بالاترین نمره را در میزان دینداری کسب کردند به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند و هریک به طور جداگانه در یک جلسه ۱۵ دقیقهای به پرسشهای محقق ساخته پژوهشگر- پرسشنامهای نیمه ساختاریافته که با توجه به عوامل جامعهشناختی مؤثر در شکلگیری هویت دینی، تنظیم گردید و بعد از اعمال نظر اساتید مجرب، به شکل نهایی مورد استفاده قرار گرفت- پیرامون منابع تأثیرگذار بر شکلگیری هویت دینیشان پاسخ دادند. برای سنجش دادههای مصاحبه از روش تحلیل محتوای توصیفی استفاده شد.
یافتههای حاصل از تحلیل مصاحبههای به عمل آمده از نمونه پژوهش، نشان دهنده تأثیر ۱- مدرسه با مقولههای معلم و ویژگیهای او، فعالیتهای پرورشی و برنامه درسی؛ ۲- خانواده با مقولههای سطح فرهنگی اقتصادی، میزان دینداری، نوع شغل و …؛ ۳- عوامل اجتماعی با مقولههای رسانهها، برنامههای فرهنگی مساجد، مسئولان کشوری و هیئتهای مذهبی، در شکلگیری هویت دینی دانشآموزان است.
نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که مهمترین عامل در شکلگیری هویت دینی دانشآموزان به ترتیب: میزان دینداری والدین، عضویت در هیئتهای مذهبی و تشکّلهای دانشآموزی بوده است. همچنین، یافتهها نشان داد که نقش تعدادی از مسئولان رده بالای کشوری و معلمان ناکارآمد، در شکلگیری هویت دینی دانشآموزان منفی بوده است. بر اساس یافتههای پژوهش، پیشنهاد میشود که آموزش خانواده و اصول تربیت دینی فرزندان، در نظام آموزش و پرورش جدی گرفته شود و تشکّلهای مذهبی دانشآموزان با طرح و برنامه مناسب ساماندهی گردند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.