مقاله تحلیلی بر مناط بدعت و مشروعیت مناسک عزاداری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تحلیلی بر مناط بدعت و مشروعیت مناسک عزاداری دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تحلیلی بر مناط بدعت و مشروعیت مناسک عزاداری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحلیلی بر مناط بدعت و مشروعیت مناسک عزاداری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تحلیلی بر مناط بدعت و مشروعیت مناسک عزاداری :
تعداد صفحات :۳۳
عزاداری و برپایی مجالس بهپاس تعظیم و احترام فرد یا گروهی است، که در قالب مداحی سخنرانی، سینهزنی و غیره انجام میشود. همچنین به دلیل نقش سازنده فردی و اجتماعی و فرهنگی آن، جایگاه ویژهای در مکتب اسلام و سیره اهلبیت دارد. اما برخی اعمال خارج از توصیهها و احکام دین در مراسمهای عزاداری که به نام دین و به عنوان دستور دینی معرفی و عمل شود بدعت محسوب شده و ضروری است نحوه عزاداریها اصلاح و بدعتها از آن زدوده شود. این تحقیق با هدف بررسی مناط بدعت و مشروعیت مناسک عزاداری به روش توصیفی – تحلیلی انجام شد. نتایج بررسیها نشان میدهد که گریه کردن، نوحه سرایی و مرثیه خوانی و عزاداری طبق آیات قرآن احادیث شیعه و سنی برای اهل بیت (ع) نه تنها ممنوع نیست بلکه دارای فضیلت خاصی است که این فضیلت شامل تعزیه داران واقعی خواهد گردید. و نیز از مصادیق شعائر الهی، مودّت و محبّت به اهل بیت علیهم السّلام و مبارزه با ظلم و ستم است که در قرآن به آنها سفارش شده است و میتوان مشروعیت عزاداری را در اسلام اثبات کرد. اما در زمینه بروز بدعتها و خرافات در عزاداری میتوان چنین نتیجه گرفت که از نظر اکثر فقهای عظام حکم اولیه در مورد بدعتها از جمله قمه زنی و هر نوع عمل نامتعارف در عزاداریها، حرمت است و در هیچ یک از فرمایش معصومین (ع) پیرامون فضیلت عزاداری بر امام حسین (ع) به امری غیر از گریه کردن و زیارت کردن قبر مطهّرشان توصیه نشده است .
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.