مقاله بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی موثر بر پیدایش فرصتطلبی در شهر اصفهان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی موثر بر پیدایش فرصتطلبی در شهر اصفهان دارای ۳۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی موثر بر پیدایش فرصتطلبی در شهر اصفهان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی موثر بر پیدایش فرصتطلبی در شهر اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی موثر بر پیدایش فرصتطلبی در شهر اصفهان :
تعداد صفحات :۳۸
در این تحقیق، که موضوع آن مقاله بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی موثر بر پیدایش فرصتطلبی در شهر اصفهان است، هدف این تحقیق تعیین ویژگیهای فرصت طلبان، بررسی میزان تاثیرگذاری عوامل اجتماعی بر فرآیند فرصت طلبی، بررسی میزان تأثیر گذاری عوامل فردی بر فرآیند فرصت طلبی، بررسی زمینههای بروز فرصت طلبی در جامعه و روابط اجتماعی، بررسی چگونگی تاثیر گذاری فرصت طلبی بر جلوگیری از پیشرفتهای اجتماعی، است. درچارچوب نظری این تحقیق از نظرات صاحب نظرانی چون، تالکوت پارسونز، امیل دورکیم، مارکس وبر، رابرت مرتن، جانستیون، پیربوردیو، کلمن، پونتام، فوکویاما، گیدنز، کلبرگ، آلن بیرو استفاده شده است. جامعه آماری در این تحقیق مردان و زنان بین ۲۰ تا ۶۰ سال شهر اصفهان بوده است. تعداد حجم جامعه آماری (۱۱۲۱۲۱۴) نفر بوده و تعداد حجم نمونه آماری آن ۳۸۴ نفر بوده است. روش تحقیق پیمایشی از نوع همبستگی است و ابزار گردآوری دادههای مورد نیاز برای آزمون این تحقیق، پرسشنامه بوده و برای تحلیل فرضیهها از ضریب همبستگی پیرسون، آزمون t مبتنی بر دو نمونه مستقل و آنالیز واریانس به همراه سطوح معنیداری استفاده شده است. در تجزیه و تحلیلهایی که صورت گرفته تمام فرضیههای آزمون به جز فرضیه انسجام اجتماعی تایید شدند. مطالعات در این زمینه نشان میدهد هر چه میزان دینداری، ا نسجام اجتماعی و سرمایه اجتماعی درجامعه بیشتر باشد میزان فرصت طلبی در جامعه کاهش مییابد و از سوی دیگر هر چه میزان آنومی وفردگرایی در جامعه بیشتر باشد، میزان فرصت طلبی در جامعه افزایش مییابد همچنین با توجه به نتایج تحقیق میتوان اذغان داشت که فرصت طلبی بر حسب سن شهروندان متفاوت است؛ حال آنکه جنسیت و وضعیت تأهل هیچگونه تأثیری بر گرایش افراد به سمت رفتارهای فرصت طلبانه ندارد وطبقه رگرسیون چندگانه نشان میدهد که از بین متغیرهای وارد شده؛ متغیر دینداری، فردگرایی، آنومی وطبقه اجتماعی در رابطه با فرصت طلبی دارای سطح معنیداری هستند و میتوانند فرصت طلبی را تبین نمایند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.