مقاله بررسی کیفیت خدمات اماکن ورزشی دانشگاهها مبتنی بر مدل سِروکوال (مطالع? موردی: دانشگاه گیلان)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی کیفیت خدمات اماکن ورزشی دانشگاهها مبتنی بر مدل سِروکوال (مطالع? موردی: دانشگاه گیلان) دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی کیفیت خدمات اماکن ورزشی دانشگاهها مبتنی بر مدل سِروکوال (مطالع? موردی: دانشگاه گیلان) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی کیفیت خدمات اماکن ورزشی دانشگاهها مبتنی بر مدل سِروکوال (مطالع? موردی: دانشگاه گیلان)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی کیفیت خدمات اماکن ورزشی دانشگاهها مبتنی بر مدل سِروکوال (مطالع? موردی: دانشگاه گیلان) :
تعداد صفحات :۲۸
چکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر مطالع کیفیت خدمات اماکن ورزشی دانشگاه گیلان با استفاده از مدل سِروکوال است.
روششناسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی و جامع آماری آن تمامی دانشجویان دانشگاه گیلان بودهاند که ۲۸۵ دانشجو (۱۵۰ پسر و ۱۳۵ دختر) به صورت تصادفی برای شرکت در این پژوهش انتخاب شدند و به پرسشنام سِروکوال (پاراسورامان و همکاران، ۱۹۸۵) پاسخ دادند. این پرسشنامه دارای ۲۲ سوال هموزن در مقیاس لیکرت ۷ ارزشی (کاملاً مخالف=۱ تا کاملاً موافق=۷) بود که پنج بُعد کیفیت خدمات (عناصر عینی، اعتبار، پاسخگویی، اطمینان و همدلی) را در دو بخش ادراکات و انتظارات مورد سنجش قرار میدهد. این پرسشنامه یک ابزار عمومی برای سنجش کیفیت خدمات است که فرانسی و همکاران (۲۰۱۰) آن را برای استفاد مناسب در بخش ورزش تعدیل و بازنویسی کردهاند و در این پژوهش نیز روایی صوری آن مورد تایید متخصصان قرار گرفت و پایایی آن در یک مطالع راهنما به ترتیب ۸۹۹/۰= و ۹۷۶/۰= برای پرسشنامههای ادراکات و انتظارات محاسبه شد.
یافتهها: نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمونهای ویلکاکسون، رتبهبندی فریدمن، t مستقل و اندازهگیری مکرر نشان داد که در هم ابعاد کیفیت خدمات در اماکن ورزشی دانشگاه گیلان شکاف منفی معنیداری وجود دارد (۰۵/۰>p). بیشترین شکاف کیفیت مربوط به بُعد عناصر ملموس (۶۴/۲) و کمترین آن مربوط به بُعد اطمینان (۱۸/۲) بود. سایر نتایج نشان داد که جنسیت، رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان بر ادراک آنان از کیفیت خدمات اماکن ورزشی دانشگاه تاثیری ندارد.
نتیجهگیری: از آنجا که در هم ابعاد کیفیت خدمات اماکن ورزشی دانشگاه گیلان شکاف منفی مشاهده شد، به مدیران و مسئولان دانشگاه توصیه میشود برای حضور بیشتر دانشجویان در برنامههای ورزشی دانشگاه، به بهبود کیفیت خدمات اماکن ورزشی دانشگاه در هم ابعاد آن توجه جدی داشته باشند. همچنین، پیشنهادهایی برای بهبود خدمات اماکن ورزشی ارائه شده است.
واژههای کلیدی: کیفیت خدمات، اماکن ورزشی، مدل سِروکوال.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.