مقاله مفاهیم و الگوهای تغییر یافته در برنامهریزی درسی متمرکز و غیرمتمرکز در آموزش پزشکی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مفاهیم و الگوهای تغییر یافته در برنامهریزی درسی متمرکز و غیرمتمرکز در آموزش پزشکی دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مفاهیم و الگوهای تغییر یافته در برنامهریزی درسی متمرکز و غیرمتمرکز در آموزش پزشکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مفاهیم و الگوهای تغییر یافته در برنامهریزی درسی متمرکز و غیرمتمرکز در آموزش پزشکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مفاهیم و الگوهای تغییر یافته در برنامهریزی درسی متمرکز و غیرمتمرکز در آموزش پزشکی :

تعداد صفحات:۱۷

چکیده:

فرایند تدوین و طراحی کوریکولوم آموزشی فرآیندی پویاست و صاحبان فرایند آموزش ( اعضا هیأت علمی ) در نظام آموزش پزشکی مسئول بازنگری و تهیه برنامه درسی هستند . لذا با درک اصول و ایدههای آموزشی سروکار دارند . اجرای کوریکولوم تغییر یافته متناسب با روشهای نوین آموزشی از جمله یادگیری بر مبنای حل مسأله ۱ یادگیری بر مبنای وظیفه حرفهای ۲ توانایی راهبری کردن، کار گروهی و همکاری، مسئولیتپذیری و صبر و تحمل و مدیریت افراد و تلاش بیوقفه، مطالعه و تحقیق را طلب مینماید . برنامه درسی در آموزش پزشکی باید به گونهای طرحریزی شود که دانشجویان مفاهیم علمی، تحت پوشش طب را به دست آورند و توانایی استفاده از اصول و مهارتها را به صورت عاقلانه در حل مشکلات مربوط به بهداشت و درمان توسعه دهند . برنامهریزان آموزشی در اجرا و طرحریزی برنامه درسی، علوم کلینیکی و پایه، درمان، تکنولوژی تغییرات در شناخت بیماریها و تأثیر نیازهای اجتماعی و تقاضاها برای مراقبت بهداشتی را تعریف و تعیین مینمایند و در این میان، اگرچه برنامه موضوعات تخصصی مانند علوم پایه طب، رشتههای بالینی متنوع را در بردارد، ولی موضوعات اخلاق پزشکی، ارتباطات، ارزشهای انسانی، رفتاری، اجتماعیو اقتصادی، دانشها، مهارتها، نگرشها و رفتارهای مورد نیاز برای مهارتهای آینده، فعالیت پزشکی را مجهز میکند . طبق مطالعات در قرن حاضر برای رسیدن به گستره وسیع علم در آموزش پزشکی، توسعه توانایی یادگیری مستقل ۳ همراه با هدایت مدرسین ۴ ، با استراتژی یادگیری بر اساس مسأله در سیستمهای انسان ۵ ، با یک برنامه ادغام شد ه ۶ با طرح (SPICES) پاسخگو میباشد . چرا که کوریکولوم سنتی به دلیل تکه تکه شدن و جدایی رشتهها در آموزش پایه و فاصله زمانی و موضوعی مطالب تخصصی در دورههای بالینی، موجب فراموشی، عدم یادگیری عمیق و چند جانبه مسایل پزشکی در دانشجویان میگردد .
بنابراین، به منظور یک پارچه نمودن مطالبی که به صورت جداگانه و به صورت رشتههای جداگانه در دورههای آکادمیک آموزش پزشکی ارایه میشود، نیازمند یک کوریکولوم تلفیق یافته، به صورت بلوکهای آموزشی Organ Based در قالب طرح مسایل از پیش تعیین شده و بیمار محور توسط گروههای آموزشی هستیم

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.