مقاله اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر خلاقیت دانشآموزان مقطع ابتدایی شهر تهران: مطالعه موردی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر خلاقیت دانشآموزان مقطع ابتدایی شهر تهران: مطالعه موردی دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر خلاقیت دانشآموزان مقطع ابتدایی شهر تهران: مطالعه موردی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر خلاقیت دانشآموزان مقطع ابتدایی شهر تهران: مطالعه موردی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر خلاقیت دانشآموزان مقطع ابتدایی شهر تهران: مطالعه موردی :
تعداد صفحات :۲۹
زمینه: کودکان به مثابه آیندهسازان هر کشوری باید بتوانند نقشآفرینی نوینی در فنّاوری و صنعت داشته باشند. با توجه به مطالعات مختلف میتوان از نوروفیدبک برای پرورش خلاقیت کودکان بهره برد. براین اساس نهادها و سازمانهای مجری آموزش کودکان میتوانند این آموزش را در برنامههای ویژه کودکان بگنجانند؛ چراکه کودکان با دریافت آموزشهای لازم برای تفکر خلاق در سن مناسب، میتوانند تا آخر عمر از آن بهره فراوانی ببرند. هدف: مطالعه حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر خلاقیت در دانشآموزان مقطع ابتدایی شهر تهران انجام شد. روش: روش پژوهش شبه آزمایشی در قالب طرح پیشآزمون، پسآزمون با گروه کنترل بود. به این منظور شصت دانشآموز به شیوه هدفمند انتخاب شدند. در مرحله پیشآزمون تمام آزمودنیها با نوار مغزی کمّیشده و آزمونهای تفکر خلاق تورنس ارزیابی شدند و بر اساس نمرههای همتاسازی در دو گروه سینفره جایگزین شدند. یکی از گروهها بهتصادف گروه آزمایش و دیگری گروه کنترل در نظر گرفته شد. در این مطالعه دانشآموزان گروه آزمایش بیست جلسه تحت آموزش نوروفیدبک قرار گرفتند و همزمان گروه کنترل هیچ آموزشی دریافت نکرد. پس از گذشت دو ماه، تمام دانشآموزان با آزمونهای تفکر خلاق تورنس، فرم تصویری دوباره ارزیابی شدند. تحلیل دادهها با نرمافزار اِسپیاِساِس ۲۱ از طریق آزمون تحلیل واریانس تک متغیره انجام شد. یافتهها: یافتهها نشان داد، بین گروه آزمایش و کنترل در مؤلفههای سیالی، انعطافپذیری، ابتکار و خلاقیت کل تفاوت معناداری وجود دارد. بحثونتیجهگیری: با توجه به نتایج بهدستآمده میتوان گفت نوروفیدبک بر خلاقیت دانشآموزان تأثیر دارد؛ بنابراین، از آموزش نوروفیدبک برای بالابردن خلاقیت در دانشآموزان میتوان استفاده کرد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.