مقاله ساخت و هنجاریابی آزمون سواد رسانهای جوانان شهر تهران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله ساخت و هنجاریابی آزمون سواد رسانهای جوانان شهر تهران دارای ۳۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله ساخت و هنجاریابی آزمون سواد رسانهای جوانان شهر تهران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ساخت و هنجاریابی آزمون سواد رسانهای جوانان شهر تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله ساخت و هنجاریابی آزمون سواد رسانهای جوانان شهر تهران :
تعداد صفحات :۳۸
هدف اصلی این پژوهش، ساخت و هنجاریابی پرسشنامهای برای سنجش سواد رسانهای بوده است. جامعه آماری پژوهش، جوانان ۱۸ تا ۴۰ ساله شهر تهران بودند که بر اساس نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای انتخاب شدند. ابتدا بر اساس مبانی نظری پژوهش، پرسشنامه مقدماتی با سه عامل اصلی و ۴۵ سؤال تدوین شد. سپس از نظر روایی منطقی (تأیید استادان) مورد ارزیابی قرار گرفت. پرسشنامه در مرحله اول از یک نمونه ۱۰۰ نفری و در مرحله بعد به تعداد ۶۶۲ نفر از جامعه هدف، تکمیل شدند. در نهایت ۳۵ سؤال که با کل آزمون همبستگی مثبت داشتند، انتخاب و پرسشنامه نهایی به عنوان آزمون سواد رسانهای (MLT-35) نامگذاری شد. روایی سازه آزمون با استفاده از روش روایی واگرا و تحلیل عاملی مورد بررسی قرار گرفت. شاخصهای تحلیل عامل تأییدی با نرمافزار آموس (۴/۲=χ2 ،۸۹/۰=GFI، ۸۸/۰=AGFI و ۰۴۶/۰=RMSEA) مقادیر مطلوبی را نشان داد. جدول هنجار آزمون نیز از نمرههای استاندارد Z به تفکیک میزان تحصیلات تهیه شد. در این پژوهش میزان سواد رسانهای جوانان در حد متوسط برآورد شده است. یافتههای این پژوهش نشان میدهد آزمون (MLT-35) ساخته شده، از روایی و اعتبار لازم برای سنجش سواد رسانهای جوانان برخوردار است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.