مقاله رابطه‌ی بین باورهای معرفت‌شناختی و خودکارآمدی تحصیلی دانشجو- معلمان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله رابطه‌ی بین باورهای معرفت‌شناختی و خودکارآمدی تحصیلی دانشجو- معلمان دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رابطه‌ی بین باورهای معرفت‌شناختی و خودکارآمدی تحصیلی دانشجو- معلمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رابطه‌ی بین باورهای معرفت‌شناختی و خودکارآمدی تحصیلی دانشجو- معلمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رابطه‌ی بین باورهای معرفت‌شناختی و خودکارآمدی تحصیلی دانشجو- معلمان :

تعداد صفحات :۱۰

هدف از انجام پژوهش حاضر تعیین رابطه ­ی ابعاد باورهای معرفت‌شناختی (باور به قطعیت دانش، ساده دانستن فرایند یادگیری، توانایی ذاتی یادگیری، سریع دانستن فرایند یادگیری) و خودکارآمدی تحصیلی و تعیین سهم هرکدام از آن‌ها در پیش ­بینی خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد در سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ تشکیل می‌دهند که ۳۰۰ نفر از این افراد به روش نمونه­ گیری خوشه ­ای یک مرحله­ ای و بر اساس جدول مورگان و کرجسی به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع ­آوری داده­ ها از پرسشنامه باورهای معرفت‌شناختی (بالیس، ۲۰۰۹) و پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی (اون و فرامن، ۱۹۹۸) استفاده شد. به‌منظور تعیین پایایی ابزارهای پژوهش از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. داده­ ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه تحلیل شدند. یافته ­ها نشان داد که هر چهار باور معرفت‌شناختی با خودکارآمدی تحصیلی رابطه منفی معنادار دارند. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد، باور یادگیری سریع (۰۱/۰>p، ۲۴/۰- =β) و سادگی دانش (۰۵/۰>p، ۱۴/۰- =β) به‌صورت منفی خودکارآمدی تحصیلی را پیش‌بینی می­کنند. به این معنی که دانشجویانی که باورهای خام و ساده‌انگارانه دارند از خودکارآمدی پایینی برخوردارند. نتایج پژوهش حاضر نشان می­ دهد که تقویت باورهای معرفت‌شناختی می ­تواند خودکارآمدی تحصیلی دانشجو- معلمان را افزایش دهد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.