مقاله الگوی اشتراک گذاری نتایج پژوهش‌کیفی: مطالعه‌ی موردی درس‌پژوهی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله الگوی اشتراک گذاری نتایج پژوهش‌کیفی: مطالعه‌ی موردی درس‌پژوهی دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله الگوی اشتراک گذاری نتایج پژوهش‌کیفی: مطالعه‌ی موردی درس‌پژوهی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله الگوی اشتراک گذاری نتایج پژوهش‌کیفی: مطالعه‌ی موردی درس‌پژوهی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله الگوی اشتراک گذاری نتایج پژوهش‌کیفی: مطالعه‌ی موردی درس‌پژوهی :

تعداد صفحات :۲۴

فرآیند اشاعه‌ی نتایج به‌عنوان یکی از مهم‌ترین حلقه‌ها‌ی پژوهش مورد قبول دانشمندان، استادان و پژوهشگران قرار گرفت. از منظر دیگر، به‌استناد تفاوت پژوهش‌های کمی و کیفی، اشتراک‌گذاری نتایج تحقیقات کیفی دارای ظرافت‌های خاص خود بوده و درمورد روش درس‌پژوهی به‌عنوان یکی از راهبردهای پژوهشی که اصول کیفی‌پژوهی در آن ملحوظ است، این ظرافت مشهود‌تر می‌باشد. نظر به‌اینکه در زمینه‌ی‌ مورد بحث متاسفانه الگویی متناسب با محیط‌پژوهشی کشور ما وجود ندارد، این مقاله با هدف ارایه‌ی الگوی اشتراک گذاری نتایج درس‌پژوهی تدوین گردیده‌ و اعتبار آن از طریق تکنیک دلفی تاًمین شد. در الگوی مورد نظر، به‌دلیل نیازهای متفاوت دو گروه کاروران درس‌پژوهی و سایر مخاطبان (سایر معلمان، سیاست‌گذاران آموزش و پرورش و دیگر ذی‌نفعان خارج از نظام آموزشی)، نتایج در دو قالب ارایه می‌گردد: الف) گزارش به‌شیوه‌ی روایت نگاری (برای کاروران پژوهش، معلمان هم‌قطار) و ب) خلاصه گزارش (برای معلمان دیگر، سیاست‌گذاران نظام آموزشی و سایر ذی‌نفعان خارج از نظام) ارایه می‌گردد. گزارش به شیوه‌ی روایت‌نگاری که با هدف توسعه‌ی حرفه‌ای اعضای گروه درس‌پژوهی در ابعاد مختلف است، از طریق نوشتن داستان‌گونه و روایتی تدوین می‌شود. معمولاً یک‌نسخه بوده و در مدرسه جهت بهره‌مندی ذی‌نفعان قرار خواهد گرفت و عناوین آن متناسب با مراحل چرخه‌ی درس‌پژوهی است. از طرف‌دیگر خلاصه گزارش که به‌منظور ارایه‌ی نتایج به مخاطبان خارج از گروه پژوهش تدوین می‌گردد، ناظر بر شش بخش (عنوان، خلاصه‌مطالعه، نمایه کلی فرآیند، نتایج فرآیند وکاربرد آن‌ها درباره دو گروه دانش‌آموز و معلم، بازگشت به‌عقب – ارزیابی کیفیت- و منابع) می‌باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.