مقاله بررسی نظری? ذهن در کودکان پیشدبستانی: پیامدهای آموزشی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی نظری? ذهن در کودکان پیشدبستانی: پیامدهای آموزشی دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی نظری? ذهن در کودکان پیشدبستانی: پیامدهای آموزشی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی نظری? ذهن در کودکان پیشدبستانی: پیامدهای آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی نظری? ذهن در کودکان پیشدبستانی: پیامدهای آموزشی :
تعداد صفحات :۲۵
نظری ذهن به شخص اجازه میدهد افکار، آرزوها و نیات را به دیگران نسبت دهد، بتواند اعمال آنها را پیشبینی یا توصیف کند و نیات آنها را درک کند. این پژوهش با هدف بررسی نظری ذهن در کودکان پیشدبستانی انجام شده است. روش پژوهش پسرویدادی بود. در راستای دستیابی به هدف فوق، ۶۰ کودک پیشدبستانی دختر و پسر ۴، ۵ و ۶ سال به روش نمونهگیری در دسترس از مهدهای کودک و مراکز پیشدبستانی منطقه ۶ شهر تهران انتخاب شدند و آزمونهای تکالیف نظری ذهن از طریق چهار آزمون تناظر یکبهیک، خان عروسکها، بازگویی داستان و پیشبینی باور به صورت بازی با کودکان اجرا شدند و برای تحلیل آماری دادهها از آزمون مجذور خی استفاده شد. نتیجه تحلیل دادهها با استفاده از مجذور خی نشان داد که به طور کلی عامل سن در انجام دادن تکالیف نظری ذهن در سطح خطای کمتر از ۰۵/۰ معنادار بوده است. بدین معنا که کودکان ۴ سال، ۵ سال و ۶ سال عملکرد یکسانی نداشتند. به صورت معناداری ۵ سالها بهتر از ۴ سالها و ۶ سالها بهتر از ۵ سالها عمل کرده بودند. براساس یافتهها، اکتساب نظری ذهن با افزایش سن امکانپذیر خواهد بود و با توجه به میزان آشنایی کودکان با ابزار آزمایش به علت تجارب روزان زندگی، پاسخهای صحیح افزایش پیدا میکند. تحول نظری ذهن پیامدهایی برای رشد مفهوم خود دارد و برای درک دنیای اجتماعی و تعاملات اجتماعی امری بنیادی محسوب میشود
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.